Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco G-Buddy. Årgang 2011
#1
Hvis jeg skal ha pillet plastikken af den ene side på min scooter så jeg kan komme til og trække ledninger hvor skal jeg så starte for og få det skilt ad i den rigtige rækkefølge.Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Nå jeg vil igang med og skifte Olie også kan jeg lige så godt få trukket de ledninger fra Batteriet til sadelboksen så min Batteri indicator/ladestik kan sidde i tørvejr.
Så bare glem det første spørgsmål.
Svar
#3
(22-08-2013, 10:04)Quiks Skrev: Nå jeg vil igang med og skifte Olie også kan jeg lige så godt få trukket de ledninger fra Batteriet til sadelboksen så min Batteri indicator/ladestik kan sidde i tørvejr.
Så bare glem det første spørgsmål.

Jeg forstår ikke hvad du spørger om, hverken i det første eller andet indlæg. Grøn grin

Husk dog at du kan bruge "ændre"-knappen til at ændre dit indlæg, så du behøver ikke lave et ekstra indlæg i dit emne. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
Ja det ku måske godt ha været skrevet på en anden måde...Grøn grin

Men det jeg mente var plastik skjoldene på siden af scooteren da det jo er en mindre videnskab og få lortet til og sidde rigtigt igen men jeg fik løst problemet og trukket de to ledninger til min Opladnings indicator fra batteriet og op i sadelboksen.

Og fik så også overstået sidste del af min service på den måtte jo få skiftet kilerem og ruller og de 3 Nylonstyr i variatoren de var slidt efter 2000 km Bykørsel. (2 år´s kørsel).

Skiftede så også Olie samtidigt.

PS: Ved godt jeg ikke er den største tekst forfatter...GGGGRullende øjne
Svar
#5
Hej allesammen Grin

Jeg går og tænker på og skifte skiven i varioatoren ud med en fra en 45 km men skal jeg ændre andet for og få den til og rende de 45-50 km/t. ??? Rullende øjne
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Fjern skiven og så er det problem løst, du skal ikke ændre på noget andet end du fjerner skiven Grin
Bil: Fiat Punto mk2.

En dreng på 21 der elsker og køre cross, atv, og knallert, og elsker at rode med motorer/knallert.

Min Vga Digita solgt til min mor i 2012.

Igang med Transport, lager og logistik grundforløb og søger læreplads som Lastbilchauffør.
Svar
#7
(26-08-2013, 16:45)emil-jensen Skrev: Fjern skiven og så er det problem løst, du skal ikke ændre på noget andet end du fjerner skiven Grin

Ville ikke fjerne den helt men skifte den tykke 30 km skive ud med en lidt tyndere 45 km skive.
Svar
#8
(26-08-2013, 16:07)Quiks Skrev: Hej allesammen Grin

Jeg går og tænker på og skifte skiven i varioatoren ud med en fra en 45 km men skal jeg ændre andet for og få den til og rende de 45-50 km/t. ??? Rullende øjne

Hvorfor dog det?. Den er ulovlig hvis du sætter en 45ér skive i. Så kan du lige så godt køre uden skive og havde det sjovt uden skiven, indtil du bliver kontrolleret. Bøden er den samme med en 45 skive og uden. (På rullefelt).
Citat:"Problemet med citater på internettet er, at du aldrig ved, om de er sande" - Abraham Lincoln

Svar
#9
(26-08-2013, 17:07)barden Skrev: Hvorfor dog det?. Den er ulovlig hvis du sætter en 45ér skive i. Så kan du lige så godt køre uden skive og havde det sjovt uden skiven, indtil du bliver kontrolleret. Bøden er den samme med en 45 skive og uden. (På rullefelt).

Er du sikker på det.
Har også hørt at det kan skade motoren og fjerne skiven uden og sætte en ubegrænset cdi i er der noget hold i det..?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-08-2013, 17:09)Quiks Skrev: Er du sikker på det.
Har også hørt at det kan skade motoren og fjerne skiven uden og sætte en ubegrænset cdi i er der noget hold i det?

NEJ!

At køre med skiven i svarer til at køre bil i 1 gear med klampen i bund = Mange omdrejninger, øget slid og minimal hastighed.
Uden skiven giver færre omdrejninger og højere hastighed.

Der hvor det bliver farligt, er hvis du sætter en ubegrænset cdi på, men IKKE fjerner skiven. Motoren vil kunne tage flere omdrejninger og til sidst brænde af.

Over 43 på rullefælt giver et af de famøse "klip" hvilket betyder at du mister knallerten hvis du indenfor de næste 3 år bliver stoppet igen med en hastighed på over 43 km/t.
Bøderne starter ved 31 km/t (lasermåling på vej).

Om du kører 45 km/t med 45 skive, eller 50-55 km/t uden skive er ligegyldigt.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#11
(26-08-2013, 17:40)Jacob k Skrev: NEJ!

At køre med skiven i svarer til at køre bil i 1 gear med klampen i bund = Mange omdrejninger, øget slid og minimal hastighed.
Uden skiven giver færre omdrejninger og højere hastighed.

Der hvor det bliver farligt, er hvis du sætter en ubegrænset cdi på, men IKKE fjerner skiven. Motoren vil kunne tage flere omdrejninger og til sidst brænde af.

Over 43 på rullefælt giver et af de famøse "klip" hvilket betyder at du mister knallerten hvis du indenfor de næste 3 år bliver stoppet igen med en hastighed på over 43 km/t.
Bøderne starter ved 31 km/t (lasermåling på vej).

Om du kører 45 km/t med 45 skive, eller 50-55 km/t uden skive er ligegyldigt.

Så kan de 100 kr en 45 skive koster komme i bøde kassen...Cool
Svar
#12
(26-08-2013, 17:09)Quiks Skrev: Er du sikker på det.
{...}

Det er jeg stensikker på. Blink med øjet
Citat:"Problemet med citater på internettet er, at du aldrig ved, om de er sande" - Abraham Lincoln

Svar


Forum spring: