Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco E-buddy - fra bly til LifePo4 batteri plus diverse
#13
Det er virkeligt imponerende udført. Meget bedre el-scooter end oprindeligt, og så skiftede den lige farve undervejs -vældig flot rød Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(25-09-2014, 13:41)VGAtorben Skrev: Det er virkeligt imponerende udført. Meget bedre el-scooter end oprindeligt, og så skiftede den lige farve undervejs -vældig flot rød Grin

Jeg takker. Grin

Ja meget bedre el-scooter end med bly. Kan ikke sammenlignes overhovedet. Smil
De røde skjolde er fra 4takt shop. Nogle noname uden staferinger. Den er vild flot den røde farve.
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#15
#1 er opdateret med en masse link til Lithium batterier. Smil
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#16
(25-09-2014, 13:48)barden Skrev: Jeg takker. Grin

Ja meget bedre el-scooter end med bly. Kan ikke sammenlignes overhovedet. Smil
De røde skjolde er fra 4takt shop. Nogle noname uden staferinger. Den er vild flot den røde farve.

Ja den er vildt fed med den farve.

Også det at du har fordobblet rækkeviden ved og sætte ekstra og bedre batterier på gør den helt sikkert til en god El-scooter.

Er vild med den farveBlink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#17
Er det fordi den er solgt at vi ikke længere må se billederne??

Jeg skal selv til at opgradere en E-buddy til Lifepo4 så alle tips og tricks er meget velkomne..

Jeg tænker specielt på hvor langt i køre batterierne ned inden i lader igen?
For som jeg forstår bør Lifepo4 ikke meget under 3v pr. celle? Ville et digitalt voltmeter være en god ide ?

Som jeg forstår det, når Lifepo4 under afladning går under 3v så går det hurtigt ned hvor BMSén ikke tillader at dræne batteriet yderligt ?

Mvh. Brightshadow

Påtænker at købe:
48V 40AH Lifepo4 + BMS (Battery Management System) + 6A Lader: 4600kr. incl frakt.
Ca samme pris som et sæt bly-batterier hos Thansen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(12-02-2016, 22:09)brightshadow Skrev: Er det fordi den er solgt at vi ikke længere må se billederne??

Det er en lang historie, som jeg ikke orker at forklare. Rullende øjne Og ja, den/de er sidenhen blevet solgt.

(12-02-2016, 22:09)brightshadow Skrev: Jeg skal selv til at opgradere en E-buddy til Lifepo4 så alle tips og tricks er meget velkomne..

Jeg tænker specielt på hvor langt i køre batterierne ned inden i lader igen?
for som jeg forstår bør Lifepo4 ikke meget under 3v pr. celle ? ville et digitalt voltmeter være en god ide ?

som jeg forstår det, når Lifepo4 under afladning går under 3v så går det hurtigt ned hvor BMSén ikke tillader at dræne batteriet yderligt ?

mvh. Brightshadow

Påtænker at købe:
48V 40AH Lifepo4 + BMS (Battery Management System) + 6A Lader: 4600kr. incl frakt
Ca samme pris som et sæt bly-batterier hos Thansen..

Hvis du køber en færdig batteripakke, med indbygget BMS, så behøver du ikke tænke på hvor langt ned i styrke de må gå. Alt det styres af netop BMSén.

Lifepo4 batterierne kører du bare helt ned. BMS lukker selv ned når det er tid. Det gør den ved 42V, og da kan motoren på en E-Buddy alligevel ikke længere køre.

En 48V 40Ah er helt perfekt til både en 30ér og en 45ér version af en E-Buddy. Jeg havde 2 batterier på min 30ér. På 20Ah batteriet kunne den køre 42km, og på 25Ah batteriet lidt mere.

4600kr for den størrelse batteripakke er billigt. Husker du at regne moms/told/importafgift med?.
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#19
--
Vivacity ´99 , Afmeldt  08.10.17 Og sat i opbevaring. I 2024 kan den veteranforsikres. :)
Svar
#20
Nej desværre havde jeg ikke regnet de 25% moms + 2,7% Told + 160kr. Post.Dk gebyr med
så nu er vi oppe på ca. 6000kr. for Batteri + BMS + Lader + frakt + Import-Gebyre
og jeg har kun givet 2100kr for scooteren
(incl. levering af sælger med bil og leje-trailer fra Sjælland til Fyn)

Angående "Benzin-Måler" så ville det jo være rart at ha noget der kunne sige du er nu på fx. 100%-10% så man ikke ender med at holde på lars-tyndskids mark uden strøm.. (bare en triptæller der kunne nulstilles ville være rart)

Min E-Buddy er en 45-model med kun 3500km. på bagen og lidt ramponeret..
men kunne vildt godt tænke mig Grønne "ØKO-skjolde" på den Med "Lifepo4" "EV" osv. Stickers..

Jeg hælder til at købe en såkaldt: VPower.HK Lifepo4 48V 40AH (SOFTPACK) med "extern" BMS (dog i BOX) og med 6A Lader.

[Image: 201304100aa2eb.jpg]

http://www.vpower.hk/product.php?id=28
Svar
#21
Er en 230v 80W "Battery Thermal Wrap" mon en god ide at montere så man kan få batteriet op over 0 grader når det skal lades udendørs i frostvejr om vinteren..? Har du nogen erfaringer med at lade lifepo4 i frostvjer ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: