Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af 70cc-kit på Giantco Sprint
#25
Big7000

Skide god forklaring. Tak for hjælpen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
hellbinde Skrev:Big7000

Skide god forklaring. Tak for hjælpen Grin
Husk at smide en tommeltot efter ham, han fortjener det !

Dutch
Svar
#27
hellbinde Skrev:Big7000

Skide god forklaring. Tak for hjælpen Grin

Jeg glemte det vigtigeste. :oops:

Inden du monter den igen, skal du trykke den del af kædestrammeren der peget ind mod moteren, tilbage til i kædestrammeren igen. Smil

(Hvordan kunne jog dog glemme det.)
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#28
Big7000

Ja det forstår jeg så ikke helt :?

Jeg kan ikke give dig en tommeltot, skal åbentbart give den til 3 andre før jeg kan give dig, igen Grin
Svar
#29
hellbinde Skrev:Big7000

Ja det forstår jeg så ikke helt :?

Jeg kan ikke give dig en tommeltot, skal åbentbart give den til 3 andre før jeg kan give dig, igen Grin

Du gør som jeg fortalte højere oppe, så når du skal til at have sat kædestrammeren på 70ccm kid'et tager du og trykker den del af kædestrammeren der skal sidde ind mod cylinderen tilbage, ind i kædestrammeren.(Det er blandt ander derfor du skal have den skrue i midten af, eller kan man ikke trykke den tilbage. :wink: )

Håber du forstå, det er lidt svært at forklare, eller må jeg jo ned og afmonter, min eget så jeg, med billeder kan vise dig hvad jeg mener.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Rigtig god guide.. Brugte den flere gange idag da jeg skiftede til 70 ccm men mit problem er nu at det faktisk kun er optrækket der er optimeret Ked af det

Satte en 94 dyse kan det have noget med det at gøre?

Og mine ruller.. Det er Dr. Pulley 5,5 grams glidevægte..

Ved godt den skal fin indstilles men vil den så rende hurtigere efter det?
Svar
#31
Typisk på firtaktere er det ikke altid at 70cc ændre på meget mere end optræk, men du burde køre hurtigere. Har du husket at rulle den til?
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#32
Med samme gearing skal du op i højere omdrejninger for at få topfart, det er de eneste to ting der bestemmer topfart jo! Flere heste er IKKE højere topfart uden en større gearing, som hestene gør kan trækkes hurtigere Smil Så hvis du vil af med lidt af din acceleration i bytte for topfart, så skift din gearing.

PS. hvis i vil have matematikken for udregning af topfart spørger i bare, så kommer den ind hvis jeg orker at skrive det Blink med øjet Kan godt nok ikke finde ud af at udregne det med en gearing, men kan give et cirkatal for topfart med den rigtige gearing, med et antal hk Grin
Svar
#33
ChemicalBoy Skrev:Rigtig god guide.. Brugte den flere gange idag da jeg skiftede til 70 ccm men mit problem er nu at det faktisk kun er optrækket der er optimeret Ked af det

Satte en 94 dyse kan det have noget med det at gøre?

Og mine ruller.. Det er Dr. Pulley 5,5 grams glidevægte..

Ved godt den skal fin indstilles men vil den så rende hurtigere efter det?

Cylinderen skal først køres til før det begynder at kunne mærkes på toppen, jeg blev også utrolig skuffet i starten, da jeg lige havde skiftet til 70ccm. Blink med øjet
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Big7000 Skrev:Cylinderen skal først køres til før det begynder at kunne mærkes på toppen, jeg blev også utrolig skuffet i starten, da jeg lige havde skiftet til 70ccm. Blink med øjet

Nååh okay.. Ja men skal også igang med at køre nogen lange ture så den kan blive tilkørt Smil
Men hvad vægt vil i foreslå er bedst med 70ccm? altså rullevægt Smil
Svar
#35
ChemicalBoy Skrev:Nååh okay.. Ja men skal også igang med at køre nogen lange ture så den kan blive tilkørt Smil
Men hvad vægt vil i foreslå er bedst med 70ccm? altså rullevægt Smil

Jeg brugte altid 5.5 grams med 50ccm, og efter skiftet brugte jeg 7.0-7.5, grams.

Så jeg ville mene at du skal 1-2 gram længere op. Det bedste ville være, at købe sådan et sæt her: http://www.speedline.dk/scooter/item.php...ionId=1012

Så er du da i værtfald sikker på at du finder den optimale vægt. Blink med øjet
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#36
Men jeg tvivler da på at 70cc cylinderen tager mange flere omdrejninger? Så skal der i hvert fald en noget anden timing på ventilerne end standard :P
Svar


Forum spring: