Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny knallert i garagen!.
#25
Rullerne i Big'en (de originale) holder snildt 17.000 km. Men Øen er jo også ret flad og uden alt for mange trafiklys, i "mit" område.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
(26-10-2015, 16:26)K. Hansen Skrev: Op ad bakke med mange stop ved trafiklys? Ellers tror jeg ikke helt på den Blink med øjet Vi har en del stejle bakker her i byen.

Hver sin mening Smil
Hos mig lyder det bare mest fornuftigt at når den er ude i fast sted og med meget varme bliver de kantede, ikke med mange start og stop Smil
Bil: Fiat Punto mk2.

En dreng på 21 der elsker og køre cross, atv, og knallert, og elsker at rode med motorer/knallert.

Min Vga Digita solgt til min mor i 2012.

Igang med Transport, lager og logistik grundforløb og søger læreplads som Lastbilchauffør.
Svar
#27
(26-10-2015, 18:56)emil-jensen Skrev: Hver sin mening Smil
Hos mig lyder det bare mest fornuftigt at når den er ude i fast sted og med meget varme bliver de kantede, ikke med mange start og stop Smil

Så fortæl du det til min mekaniker Blink med øjet
/Karen Hansen

Peugeot Speedfight 3 årgang 2011, 24/2 2013 , totalskadet 26/3-2015.
PGO Dr. Big, årgang 2015, 10/4 2015, stjålet 15/5 2016, genfundet 30/6 2016



"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#28
Original variator og ruller er nu på Hondaen, og omsider er optrækket igen tilstede.
Bando remmen var på 18.5 mm efter 4250 km - om 0.5 mm skal remmen skiftes.

Nu får jeg jo også mulighed for at afprøve min non-eu originale Honda NSC 50 ECU, for at se om min teori stemmer. Eller om det blot er endnu et dyrt flop. Blink med øjet

Mere om det en anden gang.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#29
(29-10-2015, 01:01)Katana Skrev: Original variator og ruller er nu på Hondaen, og omsider er optrækket igen tilstede.
Bando remmen var på 18.5 mm efter 4250 km - om 0.5 mm skal remmen skiftes.

Nu får jeg jo også mulighed for at afprøve min non-eu originale Honda NSC 50 ECU, for at se om min teori stemmer. Eller om det blot er endnu et dyrt flop. Blink med øjet

Mere om det en anden gang.

Hvordan gik det?
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(16-04-2016, 18:17)1234 Skrev: Hvordan gik det?

Intet at berette.
At udskifte ecu'en kræver et næsten overmenneskeligt arbejde: Hele bagendens plast skal pilles af før man kan komme til, og det har jeg ikke gidet endnu.

Men jeg vil prøve med et lille spejl, så jeg kan aflæse tal og bogstaver på den originale ecu, for at se om de er anderledes end på den nye. Hvis de er, er det da muligt at jeg hiver bagenden af.

Foreløbig har jeg nøjes med at sætte malossi variator på Honda'en.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#31
(16-04-2016, 19:39)Katana Skrev: Intet at berette.
At udskifte ecu'en kræver et næsten overmenneskeligt arbejde: Hele bagendens plast skal pilles af før man kan komme til, og det har jeg ikke gidet endnu.

Men jeg vil prøve med et lille spejl, så jeg kan aflæse tal og bogstaver på den originale ecu, for at se om de er anderledes end på den nye. Hvis de er, er det da muligt at jeg hiver bagenden af.

Foreløbig har jeg nøjes med at sætte malossi variator på Honda'en.

Okay, spændende at se hvad det ender med.
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#32
Nu er der lidt at berette.

Det viser sig, at nye originale & lovlige ruller til Honda NSC 50 vejer 8 g stykket.
Her er foto, der viser hvad fartbegrænsningen indbygget i motorstyringen betyder mht hvor langt remmen kan gå. Omdrejningsbegrænser slår til ved 7000 rpm svarende til 43 km/t ( målt på gps ). Den anden ECU jeg har liggende går omdrejningerne til 8250 rpm.

Med den på burde remmen kunne gå helt ud til kanten af variator - det er ihvertfald min teori. Grøn grin

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#33
(17-04-2016, 15:32)Katana Skrev: {...}en anden ECU jeg har liggende går omdrejningerne til 8250 rpm.

Med den på burde remmen kunne gå helt ud til kanten af variator - det er ihvertfald min teori. Grøn grin

Hvor hurtig kan den så rende med den ECU? Smil
Citat:"Problemet med citater på internettet er, at du aldrig ved, om de er sande" - Abraham Lincoln

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Er du helt sikker på at rullerne vejer 8gr, for jeg tænker mere at de vejer 7.5gr jvf disse to sider: https://beedspeed.com/html-pages/variato...-chart.htm & http://www.firenzee.com/gy6/Factory%20Ro...0Sizes.pdf

Anyway, not important. Bliver spændende med ny ECU, om hvor hurtigt den kommer til at kunne køre. Smil
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#35
(17-04-2016, 16:01)1234 Skrev: Er du helt sikker på at rullerne vejer 8gr, for jeg tænker mere at de vejer 7.5gr jvf disse to sider: https://beedspeed.com/html-pages/variato...-chart.htm & http://www.firenzee.com/gy6/Factory%20Ro...0Sizes.pdf

Anyway, not important. Bliver spændende med ny ECU, om hvor hurtigt den kommer til at kunne køre. Smil

7.5 g ruller sidder ganske rigtig på Honda Vision, men det er på den gamle 2T Vision fra 80erne. Så disse tabeller du viser kan ikke bruges.
2T Vision blev bygget fra 1985 til 1995.

Barden, Jeg har ikke prøvet den nye ECU endnu. Derfor nøjes jeg med at skrive om teorier. Grøn grin Der er så meget plast der skal tages af, at jeg ikke har gidet.

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#36
(17-04-2016, 16:32)Katana Skrev: 7.5 g ruller sidder ganske rigtig på Honda Vision, men det er på den gamle 2T Vision fra 80erne. Så disse tabeller du viser kan ikke bruges.
2T Vision blev bygget fra 1985 til 1995.

Barden, Jeg har ikke prøvet den nye ECU endnu. Derfor nøjes jeg med at skrive om teorier. Grøn grin Der er så meget plast der skal tages af, at jeg ikke har gidet.

Fair nok Cool
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar


Forum spring: