Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyre dele til Kymco
#25
(24-10-2015, 11:59)JanVen Skrev: Så fik jeg taget en video:



Lyder NOGET bedre - og der er endda monteret DB killer - tror bare jeg lader den sidde på, den lyder godt som den er Grin

Lidt facts:
Afgangsrør original: 22 mm, GPR 35 mm.
Udgangs fra udstødning: original: 12 mm, GPR 22 mm.

Smart at måle diameteren af udgangsrøret fra udstødningen. Dette har nemlig direkte indflydelse på lyden.
Når udstødningsgassen bevæger sig ud af røret er der både trykbølger på langs af røret og på tværs af røret. Dem der går på langs af røret styres af længden af røret og er i høj grad grunden til at man hører lyden som i bølger (og så også selvfølgelig på grund af de fire takter). Med længden af røret kan disse trykbølger så tunes til at suge undertryk i cylindren og efter sigende skulle dette også give højere volumen af lyden.
Frekvensen af lyden styres dog af diameteren af røret, da dette er de tværgående bølger. En stor diameter giver en større bølgelængde, fordi bølgerne skal bevæge sig en længere afstand for at ramme siden af røret og så blive kastet den anden vej og dette giver en lavere frekvens, som vi hører som en dybere lyd. Smil

Jeg fandt på et tidspunkt ud af at man kan ændre lyden af sin udstødning ved at forme sin hånd som en cylinder og holde den umiddelbart efter udstødningens udgang. Man kan også sætte en tom toiletpapirs rulle efter for at lege med det, men det ville se dumt ud af køre med og ville slet ikke være holdbart jo. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
(19-10-2015, 08:24)JanVen Skrev: Det eneste man "risikerer" er at de smækker dyr dansk moms på istf EU landets billigere moms - DK er vist den der har højest moms i EU.

Grunden til at de smækker dansk moms på, er noget med at hvis de får en omsætning på danske kunder udover 250.000 kr (mener jeg) så skal de opkræve dansk moms.

Uden for EU: Grænsen er på 80 kr. Under 80 kr. lægges hverken told eller moms på.

Indenfor EU: Der lægges hverken told eller moms på, hvis der er betalt moms i afsenderlandet. Normalt er lagt moms på, når du køber på e-bay som privat. Kun hvis du angiver VAT nummer, så de ikke lægger moms på, kan opstå et problem. Hvis du har en faktura, hvor der tydeligt står der er lagt udenlandsk moms på, kan told og skat ikke gøre dig noget.

Det dyre ved at importere er ofte ikke told'en og moms'en. Det som er dyrt er postdanmarks gebyr for at fortolde varen. De tager 160 kr. bare i startgebyr. Herefter 36 kr. per varelinje.

Hvis du køber på e-bay vil jeg anbefale ebay.co.uk - i modsætning til ebay.dk kan du her vælge at kun få sælgere indenfor EU. Så er du sikker på, at moms og told er lagt på. Nogle kinesiske virksomheder sælger via UK eller DE, så de fortolder og lægger moms på, og køber du hos disse, så er også lagt EU moms på, og dermed får du ikke som privat problem med skat.

Varer under 80 kr. kan det godt betale sig for, at se om du kan få fra Kina.

Jeg har en enkelt gang været udsat for, at få et fortoldningsgebyr fra postdanmark, hos en side der skrev de sendte varen fra EU. Jeg brokkede mig, og vi aftalte jeg indscannede det hele, og så vil de refundere gebyret. Der var sket en fejl, så de havde fået sendt varen fra et lager udenfor EU.
Svar
#27
(25-10-2015, 14:01)Baddi Skrev: Smart at måle diameteren af udgangsrøret fra udstødningen. Dette har nemlig direkte indflydelse på lyden.
Når udstødningsgassen bevæger sig ud af røret er der både trykbølger på langs af røret og på tværs af røret. Dem der går på langs af røret styres af længden af røret og er i høj grad grunden til at man hører lyden som i bølger (og så også selvfølgelig på grund af de fire takter). Med længden af røret kan disse trykbølger så tunes til at suge undertryk i cylindren og efter sigende skulle dette også give højere volumen af lyden.
Frekvensen af lyden styres dog af diameteren af røret, da dette er de tværgående bølger. En stor diameter giver en større bølgelængde, fordi bølgerne skal bevæge sig en længere afstand for at ramme siden af røret og så blive kastet den anden vej og dette giver en lavere frekvens, som vi hører som en dybere lyd. Smil

Jeg fandt på et tidspunkt ud af at man kan ændre lyden af sin udstødning ved at forme sin hånd som en cylinder og holde den umiddelbart efter udstødningens udgang. Man kan også sætte en tom toiletpapirs rulle efter for at lege med det, men det ville se dumt ud af køre med og ville slet ikke være holdbart jo. Grøn grin

Prøvede i går at fjerne DB killeren - det er den muffe der sidder for enden, holdt fast med en låsering. På indersiden er der dog et rør med nogen huller i siden. Dermed var der frit hele vejen igennem udstødningen med et hul på cirka 40 mm.

Nøøøj, den lød godt - mest som en stor Harley med fri udblæsning - men tror at jeg vil skåne mine omgivelser for den larm men også fordi det er lidt latterligt at sådan en lille scooter har så stor en lyd Grin
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i til salg - find den på GOG
Svar
#28
Det lyder dælme godt Grøn grin
Hvordan mon den ville lyde på min med 72ccm Rullende øjne
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm - 30750 km
Svar


Forum spring: