Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Ny" forgaffel på Smølfen
#13
Enhver ændring er jo i princippet ulovlig uanset om vi snakker scooter eller MC.
Underligt nok er det også ulovligt at forbedre f.eks sine bremser med en type der bremser bedre.
Ligeledes er bedre lys f.eks heller ikke lovligt.
Sådan kunne jeg blive ved.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(12-11-2015, 16:28)Russer60 Skrev: Enhver ændring er jo i princippet ulovlig uanset om vi snakker scooter eller MC.
Underligt nok er det også ulovligt at forbedre f.eks sine bremser med en type der bremser bedre.
Ligeledes er bedre lys f.eks heller ikke lovligt.
Sådan kunne jeg blive ved.

Bedre lys for dig, er ikke nødvendigvis bedre for modkørende.

Og husk, der er stor forskel på om dele er produceret, testet og monteret på fabrikken eller hjemme i gør-det-selv værkstedet uden stortest osv.

Alt for mange har forbedret diverse enheder på deres maskiner (tror de). Men på grund af manglende viden og færdigheder, er resultatet værre end hvis de ikke havde pillet.

Husk, der er altid 2 sider af en sag. Smil
Svar
#15
(12-11-2015, 17:29)Teddy Skrev: Bedre lys for dig, er ikke nødvendigvis bedre for modkørende.

Og husk, der er stor forskel på om dele er produceret, testet og monteret på fabrikken eller hjemme i gør-det-selv værkstedet uden stortest osv.

Alt for mange har forbedret diverse enheder på deres maskiner (tror de). Men på grund af manglende viden og færdigheder, er resultatet værre end hvis de ikke havde pillet.

Husk, der er altid 2 sider af en sag. Smil

I er sgu lidt sådan..
Det er ok at tune sin scooter men ikke sørge for at sikkerheden er ok mht bremser osv.
Jeg tuner ikke men sørger for at min MC kan bremse bedre end standard, bedre kontant styring og så er det straks noget andet!!!!

Lad nu være med at smide med sten i et glashus!
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#16
Vil give Russer ret her. Det er åbenbart ok at pille ved sin scooter, men ikke sin MC. Er det ikke en smule dobbeltmoralsk??? Så længe han holder sig inden for lovens rammer, er det vel i orden.
/Karen Hansen

Peugeot Speedfight 3 årgang 2011, 24/2 2013 , totalskadet 26/3-2015.
PGO Dr. Big, årgang 2015, 10/4 2015, stjålet 15/5 2016, genfundet 30/6 2016



"Timeline! This is no time to argue about time! We don't have the time!" Dr. Deanna Troi, U.S.S. Enterprise. ST FC
Svar
#17
(14-11-2015, 16:20)Russer60 Skrev: I er sgu lidt sådan..
Det er ok at tune sin scooter men ikke sørge for at sikkerheden er ok mht bremser osv.
Jeg tuner ikke men sørger for at min MC kan bremse bedre end standard, bedre kontant styring og så er det straks noget andet!!!!

Lad nu være med at smide med sten i et glashus!

Jeg er ikke i tvivl om at DU forbedrer sikkerheden. Men gør gennemsnittet? Det er der jeg vil hen - der kan sagtens være ganske valide argumenter for at man ikke må pille ved standard delene, også selvom man tror at man blot laver forbedringer.

Tuning har aldrig været mig, uanset maskin type og klassifikation.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(14-11-2015, 20:44)Teddy Skrev: Jeg er ikke i tvivl om at DU forbedrer sikkerheden. Men gør gennemsnittet? Det er der jeg vil hen - der kan sagtens være ganske valide argumenter for at man ikke må pille ved standard delene, også selvom man tror at man blot laver forbedringer.

Fornuftige forbedringer - dvs. udskiftninger hvor de stumper man bytter ind enten er godkendt til det (eksempelvis en kvart kilowatt Osram Nightbreaker på næsen af bilen - efterfulgt af en *omhyggelig* vurdering (evt justering) af resultatet) eller er en regulær upgrade (stålkappe bremseslanger + sintrede klodser; oh, hvilket bid!), mens en ændring i cyklens geometri vil være en klar no-no i min optik. Jeg har simpelthen ikke den nødvendige viden til at vurdere resultatets validitet.

Hvis russers forgaffel ikke ændrer akselafstanden, hældningen eller nogetsomhelst og den ovenikøbet er fra en kraftigere model - så ser jeg ikke problemet.

Men jeg kan godt følge dig i tanken om hvorvidt "gennemsnittet" magter denne opgave på korrekt vis. Er man i tvivl, så følg vejledningen.
'Rudi', blå Honda CB500 '01 med 84k på klokken.
'Færgen', Citroën Xantia 1.8i 16V Break '99; nu med Klima
Giantco Stealth '08 (45'er) - 36.000 km. Opklodset og ude af drift.
Projekt Fønix - 36.000 km og nysynet.
Svar
#19
(14-11-2015, 16:20)Russer60 Skrev: I er sgu lidt sådan..
Det er ok at tune sin scooter men ikke sørge for at sikkerheden er ok mht bremser osv.
Jeg tuner ikke men sørger for at min MC kan bremse bedre end standard, bedre kontant styring og så er det straks noget andet!!!!

Lad nu være med at smide med sten i et glashus!

Har såmen ikke noget imod at du forbedre på din MC, Man må jo bare tage bøden osv med god mine nøjagtig som man må hvis man bliver stoppet på en ulovlig scooter.
Som du jo selv skriver.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: