Søg Garagen Hej Gæst! Register

40Ah LiFePo4 e-Buddy Projekt (2016)
#1
Jeg er en 35år gammel scooter nørd og har fornylig købt mig en brugt lille Thansen Giantco e-Buddy 45Km/t fra 2010 der har kørt ca. 3500km. der lidt grimme ridser hen ad siderne (en tidligere ejer må ha haft besvær med at holde balancen)

Jeg har flået de 4 stk. gamle 27AH batterier ud og afmonteret alt fra styret og bag ud, undtaget baghjul og støddæmperene og lige nu er jeg ved at finde ud af hvordan jeg lettest får skåret den originale batterikasse af stellet og monterrert en costum batterikasse af galvaniseret stål der passer 100% til det nye 48V 40Ah Lithium batteri (LiFePo4) jeg har bestilt idag me Snail-mail fra VPower.HK

Batteri + Battery Manegement System + Lader + Frakt (gratis) + Moms + Told + Post.dk Gebyr + PayPal vekslekurs = ca. 6500kr.

Scooter = 2100kr. (hvor af ca. det halve var levering)

Yderlig ombygning:
2stk. Vantætte cigarettænder stik, kompressorhorn (ikke trompet), digitalt voltmeter er bestilt og måske kommer der et lille Pioneer anlæg under sædet.

Planen er PT at jeg laver den teknisk forbedret men stealth, men vil ikke udelukke at jeg måske går i den anden grøft og laver den til "Hippie-Scooter" "Peace Love And Understanding"

ALLE Positive indlæg der relatere til EV´s er velkommen i denne tråd.
(Positiv Kritik og forslag er også velkommen)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Nå ja så tror jeg at jeg skære den forreste side ud af den batterikasse oppe i bagenden hvor det 4. batteri sad og montere BMS og Scooterens Controller der i (Hvis ledningerne mellem BMS og batteri kan nå)
Svar
#3
Jeg er kommet frem til at da den nye batterikasse ikke kan udvides fremad så justere jeg baghjulet/motoren ca. 20mm bagud..Hvilket kan gøres uden yderligere konstruktive ændringer..
Svar
#4
Spændende og lidt dyrt projekt, men det kan godt gå hen og blive rigtig godt, med ny teknologi under skjoldene. Den sløve e-buddy som ellers er total "underdog" ude på vejene, bliver måske en overraskelse når den ryger først ud af krydset Cool

Jeg ville ikke vælge hippielook til den, det passer bedst til retro modellerne synes jeg. Din el scooter hører vist mere ind i hi-tech kategorien, så hvad med at pimpe den lidt op mod noget Tesla look Idé
Svar
#5
Ja projektet løb sq lidt løbsk men jeg har valgt ikke at have bil i en periode og køre kun min 2-Takts SF2 nu så jeg kan nemt finde pengene til ombygningen..

Som jeg forstår det har 45-modellen mere acceleration end 30-modellen så det håber jeg holder vand..
Men nu vejer jeg det samme alene som 2 stk. unge mænd på 60kg. hver.. så regner ikke med nogle lynhurtige accelerationer..

Jeg tror kun jeg koncentrere mig om teknikken, og gør ikke noget ud af designet da den forhåbentligt skal være "Daily Driver" og ha en Top-Boks på.. (og jeg heller ikke ønsker nogen skal få lyst til at rende med den for at nappe batteriet)

PS: Vi er også moderne hippier, det handler mest om at være bevist i sine valg og ny teknologi der kan erstatte forbrændingsmotorer og aerodynamisk design er bestemt en stor fordel for fremtidig generationer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Billeder Grin
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm - 30750 km
Svar
#7
Ja self. Kommer der billeder når der er noget at tage billeder af lige nu er den bare skildt ad og jeg venter 2-3måneder på batteriet men jeg har aftalt med smeden på mit arbejde at den nye Costum batterikasse bliver i TIG-Svejset Syrefast stål..

Ps: Tak for dit lange svar og alle kommentarene Blink med øjet
Svar


Forum spring: