Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super 8 200i eller Pgo Tigra 125 EFI
#13
(23-08-2016, 21:14)cb Skrev: Hej igen ,fik jo ikke svare på det du spurgte om ,jeg ville vælge PGO ene ,da den har indsprøjtning ,jeg ved ikke om kymco også har det .
Og så har jeg bare mere "fidus" til PGO end til kymco.
Vh.Cb

Den er nu flot sådan en Pgo 150cc. Smil
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
Hej ,ja,den er rigtig fin ,har prøvet at finde et sted hvor jeg kunne prøve køre sådan en ,men det har ikke være muligt for mig her på Sjælland /desværre .Neutral
Den må jo også ha en større top fart ,tænker jeg .
Vh Cb
Svar
#15
(23-08-2016, 21:44)cb Skrev: Hej ,ja,den er rigtig fin ,har prøvet at finde et sted hvor jeg kunne prøve køre sådan en ,men det har ikke være muligt for mig her på Sjælland /desværre .Neutral
Den må jo også ha en større top fart ,tænker jeg .
Vh Cb

Så vidt jeg husker, er topfarten på Pgo'en omkring de 110-115 km/t. Med 11 HK.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#16
(23-08-2016, 21:59)Jps Skrev: Så vidt jeg husker, er topfarten på Pgo'en omkring de 110-115 km/t. Med 11 HK.

Jeg har to. Den ene har gået 5000 og den anden 20000 km. Ingen af dem kan køre ægte 110 km/t. Måske 100 på en god dag med lidt medvind og masser af tilløb. 80-85 km/t er mere passende til daglig transport. Så køres de mindre hårdt med færre udgifter til vedligehold. Speedometeret på dem begge viser i øvrigt alt for meget og det er kun blevet værre med tiden. Derfor har en af dem en cykelcomputer.

Mvh
Bigfoot
Svar
#17
(23-08-2016, 17:18)Jps Skrev: Må jeg være så fræk, og spørge om det er omkring 100 ægte km/t Smil.

Ja, de 95 km/t er hjemme. På en god dag kan den godt forvilde sig op på 100 Smil
Målt på GPS.
Hvad den viser på speedometeret er jeg holdt op med at kigge på. Det viser helt forkert. Fx viser den 65 km/t når jeg reelt kører 50 km/t. Og den skal over 75 km/t på speedometeret for at køre ægte 60.
Det er p*sse irriterende med sådan en fejlvisning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(23-08-2016, 22:32)KymcoSuper8-125 Skrev: Ja, de 95 km/t er hjemme. På en god dag kan den godt forvilde sig op på 100 Smil
Målt på GPS.
Hvad den viser på speedometeret er jeg holdt op med at kigge på. Det viser helt forkert. Fx viser den 65 km/t når jeg reelt kører 50 km/t. Og den skal over 75 km/t på speedometeret for at køre ægte 60.
Det er p*sse irriterende med sådan en fejlvisning.

Ja de analoge speedometre viser som vinden blæser. På min Kymco, er fejlvisningen 7 km/t for meget.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#19
(23-08-2016, 22:31)Bigfoot Skrev: Jeg har to. Den ene har gået 5000 og den anden 20000 km. Ingen af dem kan køre ægte 110 km/t. Måske 100 på en god dag med lidt medvind og masser af tilløb. 80-85 km/t er mere passende til daglig transport. Så køres de mindre hårdt med færre udgifter til vedligehold. Speedometeret på dem begge viser i øvrigt alt for meget og det er kun blevet værre med tiden. Derfor har en af dem en cykelcomputer.

Mvh
Bigfoot

Tun dem de 20%, så kommer de sikkert over 100 Blink med øjet.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#20
(24-08-2016, 08:53)Jps Skrev: Ja de analoge speedometre viser som vinden blæser. På min Kymco, er fejlvisningen 7 km/t for meget.

Speedometeret burde være den samme på din og min? Går dit til 140 km/t?
Min viser jo meget mere forkert end din gør, nærmere 30% fejlvisning!
Mht tuning, så har jeg overvejet at sætte et 150cc sæt på. Det skulle give 11 HK. Lige nøjagtigt lovligt ifht de 9,5 HK jeg har nu. Men om 2 HK er tiden og pengene værd, tvivler jeg dog lidt på.

Jeg var forbi Jensens Motorcykler i Horsens forleden, hvor de har en del 300cc Honda maxiscootere stående (https://www.jensensmc.dk/forza-300-abs-3203) samt Super 8 125cc mv. Deriblandt også en Honda NC 700 D Integra 700cc scooter til 99.900 kr ny. Jeg tror der stod 0-100 på 5 sekunder :-) Sikkert YDERST sjov til bykørsel:
https://www.jensensmc.dk/honda-nc-700-d-...turer_id=2

Måske er dét årsagen (en anden type speedometer):
[Image: br47.jpg]
Svar
#21
(24-08-2016, 21:44)KymcoSuper8-125 Skrev: Speedometeret burde være den samme på din og min? Går dit til 140 km/t?
Min viser jo meget mere forkert end din gør, nærmere 30% fejlvisning!

Mit går vist kun til 120 Smil. Det gør det så ikke alligevel Grin

[Image: attachment.php?aid=8570]
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(24-08-2016, 21:44)KymcoSuper8-125 Skrev: Speedometeret burde være den samme på din og min? Går dit til 140 km/t?
Min viser jo meget mere forkert end din gør, nærmere 30% fejlvisning!
Mht tuning, så har jeg overvejet at sætte et 150cc sæt på. Det skulle give 11 HK. Lige nøjagtigt lovligt ifht de 9,5 HK jeg har nu. Men om 2 HK er tiden og pengene værd, tvivler jeg dog lidt på.

Jeg var forbi Jensens Motorcykler i Horsens forleden, hvor de har en del 300cc Honda maxiscootere stående (https://www.jensensmc.dk/forza-300-abs-3203) samt Super 8 125cc mv. Deriblandt også en Honda NC 700 D Integra 700cc scooter til 99.900 kr ny. Jeg tror der stod 0-100 på 5 sekunder :-) Sikkert YDERST sjov til bykørsel:
https://www.jensensmc.dk/honda-nc-700-d-...turer_id=2

Måske er dét årsagen (en anden type speedometer):
http://billedeupload.dk/images/br47.jpg

Den Honda NC 700 er flot. Har dog ikke 100.000 kr, eller for den sags skyld kortet, til at kunne køre på den Smil. Ang. speedometeret burde misvisningen være den samme, på begge modeller. Men åbenbart ikke.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#23
(23-08-2016, 22:31)Bigfoot Skrev: Jeg har to. Den ene har gået 5000 og den anden 20000 km. Ingen af dem kan køre ægte 110 km/t. Måske 100 på en god dag med lidt medvind og masser af tilløb. 80-85 km/t er mere passende til daglig transport. Så køres de mindre hårdt med færre udgifter til vedligehold. Speedometeret på dem begge viser i øvrigt alt for meget og det er kun blevet værre med tiden. Derfor har en af dem en cykelcomputer.

Mvh
Bigfoot

Min Kymco Agility City 200i - som reelt kun er en 163 ccm motor har 11.2 hk.

Fejlvisningen på speedometer er helt i skoven. Hastighed viser den konsekvent 10 % for meget mens selve kilometertælleren viser 8 % for lidt, så selvom jeg kunne justere på speedometer, ville justeringen af det ene bare forværre det andet.

Mht hastighed kan jeg på flad vej uden vind komme op på 100 km/t ægte hastighed svarende til lidt over 110 km/t på speedometer. I det mindste betyder det at der skal voldsomt meget modvind/op af bakke samtidig for at komme under 80 km/t.

Mener at kunne huske en bruger herinde (kragen ??) der havde en Kymco Super 8 125 ccm og han skrev ihvertifald at alt over 80-85 km/t var rent lykketræf og bakker/modvind var en udfordring - men det kan være mig der husker forkert.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#24
(25-08-2016, 07:56)JanVen Skrev: Mener at kunne huske en bruger herinde (kragen ??) der havde en Kymco Super 8 125 ccm og han skrev ihvertifald at alt over 80-85 km/t var rent lykketræf og bakker/modvind var en udfordring - men det kan være mig der husker forkert.

Så gammel er du heller ikke. Griner
Det er netop kragen, der havde en 125'er "Suppeurt" og ja de hastigheder er hvad han kunne nå op på i gældende vejrforhold.
Svar


Forum spring: