Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super 8 200i eller Pgo Tigra 125 EFI
#25
(25-08-2016, 07:56)JanVen Skrev: Mht hastighed kan jeg på flad vej uden vind komme op på 100 km/t ægte hastighed svarende til lidt over 110 km/t på speedometer. I det mindste betyder det at der skal voldsomt meget modvind/op af bakke samtidig for at komme under 80 km/t.

T-Rex kører også stabilt 80-85 km/t og kan fint følge med på landevej, hvilket jeg er godt tilfreds med. Hvis man skal køre stærkere skal man have en anden gearing, for jeg tror ikke motorerne kan holde til de mange omdrejninger, hvis man tuner dem. Gearinger kan man få til 157QMJ og lignende, men de ser ikke ud til at passe på PGO.

Mvh Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
Jeg endte med at købe Kymco Agility 200i fordi jeg syntes jeg fik mest for pengene.

Prøvekørte begge modeller og de kører lige hurtigt.

Kymcoen ser mere lækker ud, større hjul end Pgoén og med indfarvet box.

Desværre købte jeg den hos Aagesen på Hvidovrevej og de er vist nogle rigtige fuskere.
De solgte mig en billig forsikring hos Codan som viste sig at være 1000 kr. dyrere om året end de sagde i butikken.
Nøglen til den indfarvede boks er ikke den samme nøgle som passer til tændingen og sæde og det fik jeg først at vide da jeg havde betalt.

Samtidig skal den konstant til service hvis jeg vil bevare garantien. Første gang efter 500 km og igen efter 3000 km.

Den har været til service for 1 md. siden da motoren pludselig begynder at larme og da jeg kører sprøjter der olie ud på baghjul og udstødningen begynder at ryge fra siden. Jeg er sammen med en kammerat og vi kører ind på en tankstation og får mere olie på så jeg ikke risikerer at motoren brænder sammen inden jeg får den på værksted.

I dag siger mekanikeren, at det er en skrue i udstødningen der er gået løs og det er derfor den larmer. Han siger at garantien dækker det.

MEN den har åbenbart ikke tabt så meget olie, så fordi jeg har hældt noget på, skal det tappes af og det kommer derfor til at koste mig 1038 kr.

Mekanikeren siger, at det ikke kan lade sig gøre at maskinen har lækket olie før jeg selv har hældt noget på.
Så han siger faktisk til mig at jeg er fuld af løgn.

Jeg er rasende og føler mig virkelig taget i røven af Aagesen. De har ikke styr på en skid og de skovler penge ind på service eftersyn og alligevel går lortet i stykker.

Jeg vil helt klart finde en anden Kymco forhandler i København.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at finde en reparations manual til Kymco agility 2001.
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i sådan én?

Har fundet denne på ebay http://www.ebay.co.uk/itm/HAYNES-SCOOTER...0609441915

Nogen der har erfaringer med den?
Svar
#27
(31-10-2016, 16:02)Cris Skrev: Jeg endte med at købe Kymco Agility 200i fordi jeg syntes jeg fik mest for pengene.

Prøvekørte begge modeller og de kører lige hurtigt.

Kymcoen ser mere lækker ud, større hjul end Pgoén og med indfarvet box.

Desværre købte jeg den hos Aagesen på Hvidovrevej og de er vist nogle rigtige fuskere.
De solgte mig en billig forsikring hos Codan som viste sig at være 1000 kr. dyrere om året end de sagde i butikken.
Nøglen til den indfarvede boks er ikke den samme nøgle som passer til tændingen og sæde og det fik jeg først at vide da jeg havde betalt.

Samtidig skal den konstant til service hvis jeg vil bevare garantien. Første gang efter 500 km og igen efter 3000 km.

Den har været til service for 1 md. siden da motoren pludselig begynder at larme og da jeg kører sprøjter der olie ud på baghjul og udstødningen begynder at ryge fra siden. Jeg er sammen med en kammerat og vi kører ind på en tankstation og får mere olie på så jeg ikke risikerer at motoren brænder sammen inden jeg får den på værksted.

I dag siger mekanikeren, at det er en skrue i udstødningen der er gået løs og det er derfor den larmer. Han siger at garantien dækker det.

MEN den har åbenbart ikke tabt så meget olie, så fordi jeg har hældt noget på, skal det tappes af og det kommer derfor til at koste mig 1038 kr.

Mekanikeren siger, at det ikke kan lade sig gøre at maskinen har lækket olie før jeg selv har hældt noget på.
Så han siger faktisk til mig at jeg er fuld af løgn.

Jeg er rasende og føler mig virkelig taget i røven af Aagesen. De har ikke styr på en skid og de skovler penge ind på service eftersyn og alligevel går lortet i stykker.

Jeg vil helt klart finde en anden Kymco forhandler i København.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at finde en reparations manual til Kymco agility 2001.
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i sådan én?

Har fundet denne på ebay http://www.ebay.co.uk/itm/HAYNES-SCOOTER...0609441915

Nogen der har erfaringer med den?

Tillykke med den - er jo magen til min Smil

Et par erfaringer herfra:

- Brug ikke rummet foran ved tændingslåsen - det er utæt.
- Min smider olie fra ventildækslet fordi et værksted har ødelagt noget på det - skal have købt et nyt.
- Skift forlygtepæren til en H1, den originale er for svag.
- Skift baglygtepæren til en LED - almindelige pærer holder kun 3-4000 km - min LED har holdt 28000 km nu.
- Få lavet en skærm til batterirummet - det bliver møgbeskidt derinde.
- Hvis du selv skal købe dele til den så køb ikke i dk - de koster cirka dobbelt så meget som i udlandet.
- Tanken er kun på 5,5 l - jeg har kørt den tør Ked af det
- Den kører mellem 27 og 32 km/l efter årstid.
- Speedometer viser cirka 10 % for meget mens km tæller viser 8 % for lidt.

Hmmm lige det jeg kan huske Smil
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#28
1000 tak for info Smil

Har opdaget at forrummet er utæt, havde lagt servicebogen der Ked af det

Har du fundet en reparations manual til agilityen? Eller har du en anden manual så du kan finde rundt i stumperne?

Hvor køber du dine dele henne og hvor længe har du haft din maskine?
Svar
#29
(31-10-2016, 18:41)Cris Skrev: 1000 tak for info Smil

Har opdaget at forrummet er utæt, havde lagt servicebogen der Ked af det

Har du fundet en reparations manual til agilityen? Eller har du en anden manual så du kan finde rundt i stumperne?

Hvor køber du dine dele henne og hvor længe har du haft din maskine?

Jeg har haft den siden 2012 og kørt knap 40000 km på den.

Har desværre ikke en reperationsmanual men det er jo bare en overdimensioneret scooter 30 så jeg bruger bare diverse youtube videoer Smil

Mht dele køber jeg rundt omkring - fx ny fed udstødning med masser af lyd i rustfri og aluminium fra italien via ebay til halv pris af en original i dk og det var endda inkl fragt.

Men ellers bare søg på kymco agility 200 parts så dukker der en masse op.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(31-10-2016, 16:02)Cris Skrev: I dag siger mekanikeren, at det er en skrue i udstødningen der er gået løs og det er derfor den larmer. Han siger at garantien dækker det.

MEN den har åbenbart ikke tabt så meget olie, så fordi jeg har hældt noget på, skal det tappes af og det kommer derfor til at koste mig 1038 kr.

Ærgerligt at du allerede har bøvl med maskingen og dobbelt ærgerligt at din forhandler åbenbart tager dig ved næsen.
Det lyder fuldstændig horribelt at det skal koste 1038 kr, for at de skal afmontere en skrue i krumtaphuset og tappe lidt olie af. Det tager 10 min og bruger maks en pakning til 30 kr.
Oliespildet kan ske ved, at der har været rigeligt olie på fra starten, og når man så på en længere tur får drevet det godt rundt i systemet, kan det blive presset ud i overløbsrøret. Prøv at se hvor røret ender og sammenligt med oliespildet.

Mvh Bigfoot
Svar


Forum spring: