Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til valg af motorcykel
#37
(03-10-2016, 18:41)Shakon Skrev: Hvorfor vil du dog kun have 125 - 175ccm?
Det var da et mærkeligt sted at begrænse sig selv, især med de krav du har. Rullende øjne

Men kan anbefale en Suzuki GS500E. Ikke vild, men en sjov robust maskine. Giver 1500kr årligt i ansvar som 21årig. Den er fra 1994, og gav 8500kr for den.

Har kørt over 15,000km siden marts iår. Bla kørt til Kroatien (over 1800 km værd vej) på den uden nogen problemer.

De fåes også nyere. En 2005+ kan fåes for omkring 25,000 kr.



Jeg tog kørerkort på en GS500, og det er en rigtig robust maskine. Jeg kan ikke helt læse, om du er nybegynder eller ej, men dette er en maskine, som egner sig rigtig godt til begyndere. Den er nem at have med at gøre og ligger godt på vejene.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#38
(24-10-2016, 20:18)Shakon Skrev: Yakasaki er den laveste kvalitet du kan få.
Derfor kan man stadig køre på dem hvis man ved hvad man laver.

Køb en ny Yamasaki til 8000 og smid væk efter 3 år, eller købt en brugt Yamaha til 8000, og sælg den til 8000 om tre år.

Du bestemmer selv hvad der giver mest mening for dig.

Jeg har en Yamasaki GYS 50cc EU45, og den er jeg meget glad for. Men, jeg vil bestemt ikke anbefale den som MC. I forhold til mange scootere er det en god maskine, fordi den har større hjul, gode køreegenskaber, gear, og den kører langt mere stabilt end min Kymco Super 8 Scooter. Det er nemt at komme til de enkelte dele, og den er nem at reparere. Dog er svært og dyrt at få dele, og det bliver hurtigt billigere at have en defekt reservemaskine. Mekanisk er Yamasaki'en en dårlig maskine. Forhjulet kan nemt drejes lidt i forhold til rattet, og det føles som om at metallet er elastisk. Fælgene ekser, hvis de kører over en lille sten. Men, metallet er så tyndt, at det efter nogle kilometer retter sig ud igen. Og når man køber den, så ryster hjulene meget, fordi at de ikke er lige - de skal "tilkøres" først, så de bliver lige. Den er god nok som knallert 45, men ikke som MC. Et tysk MC blad testede den, og stellet brækkede over under bremsetesten. Jeg tror, at de måske ikke har gennemgået skruerne først. Selve bagpartiet er fastgjort med en skrue, og den er normalt ikke spændt, når maskinen købes. Det betyder, at man efter nogle kilometer risikerer at bagdelen falder af. Normalt opdager man dog, at kæden går skæv først, og sætter sig fast, eller falder af. Ikke en stor risiko ved 45 km/t, men ikke en god idé ved 160... Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at jeg er langt mere glad ved Yamaski'en, end for Kymco Super 8. Problemet med Scooteren er, at den har dårligere køreegenskaber, selvom Super 8's køreegenskaber er i den gode ende blandt scootere. Den mekaniske stabilitet og bremserne er dog langt bedre for scooteren. For Yamasaki'en, skal man vende sig til, at den ikke bremser godt på forhjulet. Men, de fordæk den leveres med, vil også skride hvis den bremsede bedre. Sættes en bedre bremser på, så er en god idé, at skifte dæk. Jeg havde forventet masser af problemer med rust på Yamasaki'en, men den har været bedre end forventet.

Hvor længe Yamasakien holder afhænger af, hvor meget man er villig til at reparere den. Reservedelene er dyre, men billige hvis man køber en defekt til at reparerer den med.

Jeg syntes Yamasaki'en er en perfekt EU45 knallert, og der er mere "MC" over den, end over en scooter. Den har langt bedre køreegenskaber end en scooter, og hvis man sørger for, at tjekke skruerne, og sørge for de er spændte, så kan den godt holde nogen år. Overvejer man en MC, så er det en god MC-lignende knallert 45, og den er en god idé at starte med, før man vælger MC kørekort, og køber MC. Yamasaki'en er en maskine, som ikke godt tåler et styrt. Jeg har væltet en gang på min, fordi jeg undervurderede dens bremseevner på en våd vej. Med dens medfødte dæk, bør den kun bruges i tørt vejr.
Svar
#39
Nogen der har erfarlig med en Aupa, osse kaldt kinroad (offroad)? Det er den maskine, der har passe mig bedst i størrelsen, den er ret høj.
Svar
#40
prøv den her

[img]C:\Users\Bruger\Documents\MC\Japanske motorcykler\Suzuki\250\GW 250 Inazuma\AM 94764[/img]
Svar
#41
(24-11-2016, 16:58)Super 8 Skrev: Jeg har en Yamasaki GYS 50cc EU45, og den er jeg meget glad for. Men, jeg vil bestemt ikke anbefale den som MC. I forhold til mange scootere er det en god maskine, fordi den har større hjul, gode køreegenskaber, gear, og den kører langt mere stabilt end min Kymco Super 8 Scooter. Det er nemt at komme til de enkelte dele, og den er nem at reparere. Dog er svært og dyrt at få dele, og det bliver hurtigt billigere at have en defekt reservemaskine. Mekanisk er Yamasaki'en en dårlig maskine. Forhjulet kan nemt drejes lidt i forhold til rattet, og det føles som om at metallet er elastisk. Fælgene ekser, hvis de kører over en lille sten. Men, metallet er så tyndt, at det efter nogle kilometer retter sig ud igen. Og når man køber den, så ryster hjulene meget, fordi at de ikke er lige - de skal "tilkøres" først, så de bliver lige. Den er god nok som knallert 45, men ikke som MC. Et tysk MC blad testede den, og stellet brækkede over under bremsetesten. Jeg tror, at de måske ikke har gennemgået skruerne først. Selve bagpartiet er fastgjort med en skrue, og den er normalt ikke spændt, når maskinen købes. Det betyder, at man efter nogle kilometer risikerer at bagdelen falder af. Normalt opdager man dog, at kæden går skæv først, og sætter sig fast, eller falder af. Ikke en stor risiko ved 45 km/t, men ikke en god idé ved 160... Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at jeg er langt mere glad ved Yamaski'en, end for Kymco Super 8. Problemet med Scooteren er, at den har dårligere køreegenskaber, selvom Super 8's køreegenskaber er i den gode ende blandt scootere. Den mekaniske stabilitet og bremserne er dog langt bedre for scooteren. For Yamasaki'en, skal man vende sig til, at den ikke bremser godt på forhjulet. Men, de fordæk den leveres med, vil også skride hvis den bremsede bedre. Sættes en bedre bremser på, så er en god idé, at skifte dæk. Jeg havde forventet masser af problemer med rust på Yamasaki'en, men den har været bedre end forventet.

Hvor længe Yamasakien holder afhænger af, hvor meget man er villig til at reparere den. Reservedelene er dyre, men billige hvis man køber en defekt til at reparerer den med.

Jeg syntes Yamasaki'en er en perfekt EU45 knallert, og der er mere "MC" over den, end over en scooter. Den har langt bedre køreegenskaber end en scooter, og hvis man sørger for, at tjekke skruerne, og sørge for de er spændte, så kan den godt holde nogen år. Overvejer man en MC, så er det en god MC-lignende knallert 45, og den er en god idé at starte med, før man vælger MC kørekort, og køber MC. Yamasaki'en er en maskine, som ikke godt tåler et styrt. Jeg har væltet en gang på min, fordi jeg undervurderede dens bremseevner på en våd vej. Med dens medfødte dæk, bør den kun bruges i tørt vejr.

Selv et løbehjul har vist bedre køreegenskaber end din Yamausikker Grin Undskyld, men hvad pokker er det for en smøre du kommer med, den er jo så selvmodsigende som noget kan være Rullende øjne

Venligst (og forundret) Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Her er et billed af hvad jeg endte med at købe, på vej ud på julegave indkøb.
Der nogen ting som er ret træls på den, med de fleste af de ting kan laves, resten må jeg desværre prøve at leve med. Men den kører nu ret godt.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar
#43
Tillykke med den nye maskine. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#44
(21-12-2016, 14:04)DarkSide Skrev: Tillykke med den nye maskine. Smil

Mange tak. Grin
Svar
#45
(21-12-2016, 21:03)mads180 Skrev: Mange tak. Grin

Tillykke!

Hvad er det for en en? Jeg kan ikke rigtigt se det på billedet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(11-12-2016, 23:05)Scooterballe Skrev: Selv et løbehjul har vist bedre køreegenskaber end din Yamausikker Grin Undskyld, men hvad pokker er det for en smøre du kommer med, den er jo så selvmodsigende som noget kan være Rullende øjne

Venligst (og forundret) Erik.
Den har gode køreegenskaber på mange måder. F.eks. vælter den ikke så nemt som Super 8, hvor der er grus. Den kører meget fint på vådt græs, grus, og løst underlag. Kymco Super 8, kan have problemer med at køre og bremse stabilt på løse sten.
Svar
#47
Så jeg sku på den igen Spørgsmålstegn.
Har ændret geningen på den maskine jeg har og har været ude at kører et par gange siden, og jeg kan ikke få den over 60 i modvind (mindre jeg får den op på100 ned af bakke så holder den farten helt til jeg bremser) og det jeg utrolig træt af og det ender med jeg kører 100 på nålen hele tiden, siden kører jeg ca 80 så kan jeg ikke komme op af bakker i modvind (ingen problemer i vindstille vejr at holde farten) uden at miste fart, og det piner mig utrolig meget så den er sat til salg og jeg leder efter en ny maskine igen desværre.
Mine krav den her gang er lidt anerleds.
Pris ca 10.000 som max.
Topfart max 120, mindst 100.
Skal kunne kører 80 i næsten alt slags vejr.
Helst under 20hk.
Helst ikke for gammel.
Der skal stadig kunne købes dele til den.
Den skal helst kunne sælges igen om 1-2år uden større værditab.
Den skal bruges som tranportmiddel.
Skal kører mindst 25km/literen, gerne tæt på 30.
Skal IKKE være en chopper eller Sport maskine.

Håber jeg finder den maskine jeg vil kører rundt på den her gang.
Svar
#48
(23-12-2016, 22:26)Super 8 Skrev: Kymco Super 8, kan have problemer med at køre og bremse stabilt på løse sten.

Ordentlige dæk på, så er der ingen problemer med grus osv.
Svar


Forum spring: