Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til valg af motorcykel
#61
En suzuki GS500E er alt hvad du har brug for Smil)
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#62
(05-03-2017, 19:44)Shakon Skrev: En suzuki GS500E er alt hvad du har brug for Smil)

Dog ikke, det er hvis det jeg overhovedet ikke har brug for. Var sådan en jeg tog kørerkort på, første problem med den maskine er at jeg sidder dårligt på den, nr 2 problem er dog at jeg virkelig ikke kan styre den (gashåndtaget)  Smil.
Svar
#63
(06-03-2017, 19:40)mads180 Skrev: Dog ikke, det er hvis det jeg overhovedet ikke har brug for. Var sådan en jeg tog kørerkort på, første problem med den maskine er at jeg sidder dårligt på den, nr 2 problem er dog at jeg virkelig ikke kan styre den (gashåndtaget)  Smil.

Jeg tror du har brug for en Duke 200. Den koster ca. 30.000 kr.
https://www.guloggratis.dk/transport/mot...ke-200-abs
Svar
#64
(18-03-2017, 14:58)Super 8 Skrev: Jeg tror du har brug for en Duke 200. Den koster ca. 30.000 kr.
https://www.guloggratis.dk/transport/mot...ke-200-abs

Den ser da meget fin ud men passer ikke til min pengepung   Græder.
Svar
#65
(18-03-2017, 14:58)Super 8 Skrev: Jeg tror du har brug for en Duke 200. Den koster ca. 30.000 kr.
https://www.guloggratis.dk/transport/mot...ke-200-abs

Hvis du sparer 15.000 ekstra sammen, er det 25.000 kr. Så, måske kan du til det tidspunkt få en brugt, eller forhandle prisen til 25K.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(18-03-2017, 15:24)Super 8 Skrev: Hvis du sparer 15.000 ekstra sammen, er det 25.000 kr. Så, måske kan du til det tidspunkt få en brugt, eller forhandle prisen til 25K.

Så du siger jeg skal vente til næste år med at købe? Det kommer så ikke til at ske.
Svar
#67
(18-03-2017, 15:24)Super 8 Skrev: Hvis du sparer 15.000 ekstra sammen, er det 25.000 kr. Så, måske kan du til det tidspunkt få en brugt, eller forhandle prisen til 25K.

Det er svært at finde noget godt til en lavere pris. Hvis det er brugt og slidt, er større risiko. Og nyt til en lavere pris, er helt sikkert også meget dårligere. KTM'en, er god kvalitet, og kan trække luften - selv under vand... https://www.youtube.com/watch?v=53dT9LXf9co - Og der er ABS bremser, så du undgår at skride på en veje med oliespild. Selvom olien er væk, kan en tidligere oliebehandlet vej blive glat når det kombineres med vand - ligesom på glatbanen.

Selv en Kymco Super 8 koster 18.000 kr. Den har ingen ABS, og er af langt dårligere kvalitet. 7000 kr. ekstra, for at få en større, i bedre kvalitet, og med ABS bremser, tror jeg er et bedre valg, også selvom den er en smule brugt.

Hvis du skal have noget billigere, vil jeg anbefale en brugt bil. Der kan du nemt finde en god bil, med ABS, god benzinøkonomi, og som kan køre uden store reparationer, til ca. 6.000-7.000 kr.
Svar
#68
Du gør det bøvlet for dig selv. Du vil ikke have noget der for langsomt, men heller ikke noget der kan køre for hurtigt, for det kan du åbenbart ikke styre. Spørgsmålstegn Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne 

Det squ svært at finde noget der passer ind.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#69
(19-03-2017, 02:01)Super 8 Skrev: Det er svært at finde noget godt til en lavere pris. Hvis det er brugt og slidt, er større risiko. Og nyt til en lavere pris, er helt sikkert også meget dårligere. KTM'en, er god kvalitet, og kan trække luften - selv under vand... https://www.youtube.com/watch?v=53dT9LXf9co - Og der er ABS bremser, så du undgår at skride på en veje med oliespild. Selvom olien er væk, kan en tidligere oliebehandlet vej blive glat når det kombineres med vand - ligesom på glatbanen.

Selv en Kymco Super 8 koster 18.000 kr. Den har ingen ABS, og er af langt dårligere kvalitet. 7000 kr. ekstra, for at få en større, i bedre kvalitet, og med ABS bremser, tror jeg er et bedre valg, også selvom den er en smule brugt.

Hvis du skal have noget billigere, vil jeg anbefale en brugt bil. Der kan du nemt finde en god bil, med ABS, god benzinøkonomi, og som kan køre uden store reparationer, til ca. 6.000-7.000 kr.

Jeg ved det er svært at finde men jeg tænker vel at det ikke er umuligt at finde noget tilfredsstillende.
Nu har jeg ikke lige brug for at køre under vand, men det stadig sejt at den kan det.


Nu er det sådan at jeg har en bil (med ABS som utrolig nem skrider ud i meget lidt sne, iforhold til en 23år gammel bil uden abs) men der er nu flere problemer i det, og det første er at jeg ikke kan holde ud at sidde i en bil i længere tid hverken som fører eller passager, nr2 problem er forsikringprisen med de km jeg kører, det er billigere for mig at finde en lille mc og have fri km på end det er at hæve bilforsikringen med de km extra jeg kører.
Noget helt andet er så at hvis jeg køber en maskine til max 20.000kr så¨kan det ikke betale sig for mig at have kasko på medmindre den bliver stjålet det første år (kun hvis den koster over 15.000), og koster den over de 20.000kr så er jeg "næsten" nød til at have kasko på den, hvilket min indkomst ikke lige siger god for, medmindre den kører over 45km/l og at den max koster 2.652 kr om året i service og reparationer (tror jeg nu ikke man kan holde), jeg har brugt flere dage på at regne ud hvad der bedst kan betale sig for mig og det er en lille maskine der mindst kører 20/km par liter, og der kun er behov for ansvar.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
(19-03-2017, 18:25)Shakon Skrev: Du gør det bøvlet for dig selv. Du vil ikke have noget der for langsomt, men heller ikke noget der kan køre for hurtigt, for det kan du åbenbart ikke styre. Spørgsmålstegn Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne 

Det squ svært at finde noget der passer ind.

Der er vi helt enige, det er meget bøvlet. Men mit største behov er landevej og lidt by, så skal bare følge trafikken der, og så vil jeg gerne have bare lidt extra til når der kommer en støre bakke eller modvind. De få gange jeg har taget motorvejen fordi jeg skulle et sted hen så har jeg måske sparet 10-15 minutter (højt sat), og det stykke tid bruger jeg nok gerne for at spare en helt del og have det bedre  Smil.

Jeg har været ude og prøvekøre 16 eller 17 maskiner fra 110ccm til 650ccm (kun 1 over 400cm), og den maskine der har passet mig bedst fysisk var en hyosung gt250, men syntes sæddet var dårligt (kunne måske skiftes) og så følte jeg så at den var mega uhandelig inde i byen, især når man skulle dreje ved et kryds. Var måske en maskine jeg kunne leve med (hvis den fik et bedre sæde), men jeg ville dog os være mega træt af den hvergang jeg kom i nærheden af en by. Så jeg leder videre efter en maskine som passer til mig.

Men må tilstod den maskine jeg været mest glad for at køre på var sådan lille en jeg have, den var behaglig og jeg sad rimlig (ikke godt) og kunne holde ud at køre på den i flere timer, og var nem at styre på landevej og inde i byen. Det var dog ikke en god maskine men jeg var mega glad for den end til jeg mødte noget modvind  Græder, og opdage at jeg ikke kom over 60, og der stoppede jeg så med at være tilfreds med den. Den passe ret godt til mig men ikke mit hehov.
Svar
#71
Min bil koster ikke mere i forsikring end en motorcykel - så måske skal du tjekke, om du kan finde en billigere bilforsikring. Hvis du har behov for at køre om vinteren, så er bedst at have bil.

Du burde kunne få en brugt indenfor dit prisinterval - men, den er sandsynligvis uden ABS, og det er altid mere risikabelt at købe en brugt.

Jeg har haft en fiat, og den følte jeg ikke fungerede som jeg ville. Jeg tror ikke, at det var ABS'en som var problemet, men EPS'en. Jeg har nu en ældre Ford KA, og den har jeg ikke haft problem med, selvom den også har ABS. Den er så gammel, at den ikke har EPS. Jeg ved ikke om EPS'en fungerede som den skulle på min Fiat. Men, jeg vil tro det vil være en god idé, at tage en tur på glatbane med bilen, og prøve den af - for jeg tror ikke på det fungerede. Måske havde bilen en fejl Satte jeg elektronik kassen til OBD stikket, så viste den at rettet havde en vinkel på 180 grader, når den kørte ligeud. Så måske har en mekaniker kvajet sig, og fået rattet spejlvendt. Det kan måske have haft betydning for EPS'en? Men, trods alt, så kørte den til venstre, når jeg drejde til venstre, og højre, når jeg drejde til højre. Undtagen, når det var glat.
Svar
#72
(20-03-2017, 22:09)Super 8 Skrev: Min bil koster ikke mere i forsikring end en motorcykel - så måske skal du tjekke, om du kan finde en billigere bilforsikring. Hvis du har behov for at køre om vinteren, så er bedst at have bil.

Du burde kunne få en brugt indenfor dit prisinterval - men, den er sandsynligvis uden ABS, og det er altid mere risikabelt at købe en brugt.

Jeg har snakke med alle de selvskaber jeg har kunne finde telefonnr til for at finde den billigste forsikring, men den høje pris skyldes nok min alder og så at jeg hverken har haft bil/mc ret længe.

Jeg ved godt det kan være mere risikabelt at købe en brugt maskine men det er jeg lidt ligeglad med hvis delene er billige og at den nogenlunde er stabil.
Svar


Forum spring: