Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb/ projekt Typhoon
#25
(13-01-2017, 00:00)Jacob k Skrev: Så er jeg færdig for idag! Smider lidt billeder og lidt flere detaljer i morgen.

Det var en tyk spændeskive der lå i porten, den passer perfekt (også i den nye cylinder) derfor jeg troede at det var originalt. 

Der sidder en 62# hoveddyse i karburatoren. 
Den har 100% haft poppet luftfilterkassen af, så den har jo slugt en del mere luft end beregnet.

Men nu starter den og den kan holde fin tomgang! Men det var ikke uden kamp! 
Jeg havde "fyldt" krumtap og lejer med 2t olie efter al den skylle med benzin, så der lå en god sjat i krumtapshuset! 
Lidt af en røgmaskine da der kom liv i den  Rullende øjne Grøn grin

Dog synes jeg at den har en lyd der ikke lyder "normal" når den står i tomgang, den forsvinder når den får den mindste smule gas.. Ved ikke om det er rullerne, nåleleje/ringe der lige skal slides til, eller om det er mig der bare VIL høre noget unormalt  Rullende øjne

Uduftning af oliesystemet? Synes jeg har en boble i slangen fra beholder til pumpe, der ikke rigtig bevæger sig...

Nye ringe og cyl. kan godt snakke lidt. Man kan rejfe (runde) kanterne lidt på portene med en kniv eller smergellærred, det hjælper lidt - men det er li'som lidt for sent nu. 

Udluft oliepumpen for en sikkerheds skyld ja.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
Den er skrevet bag øret til næste gang  Smil

Har du en metode til udluftning?

Og ja knallerten både ser og er nærmest ny under støvet! Så det er jo dejligt
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#27
Men hvad så med veninden ? Skal hun stadig have en scooter ?
Svar
#28
Jep, selvfølgelig skal hun det  Smil hendes hot 50 fra 2002 der har gået 35.000km kan bare ikke mere nu.. 

Jeg skal se på en 2013 hot 50 søndag  Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#29
(13-01-2017, 00:09)Jacob k Skrev: Har du en metode til udluftning?

Jeg vil ikke garantere det er den rette måde, men jeg plejer at lave en 2% olieblanding direkte i benzinen, og lade oliepumpen udlufte sig selv.

Der sidder så vidt jeg husker også en skrue midt i oliepumpen til at udlufte den med, men det er primært til at fjerne luft i slangen fra olietanken ned til selve pumpen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Jeg tog slangen af fra tank til pumpe, og lod tyngdekraften klare det  Smil
Og så kan man pille et lille plast cover ud af kckstarter skjoldet, så man kan give pumpen "fuld gas" imens maskinen står i tomgang  Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#31
Udluftningsskruen i pumpen fjerner alle evt. luftbobler i selve pumpen - den skal altid udluftes hvis man har haft slangerne af pumpen. Motoren behøver ikke at være igang for at udlufte.
Svar
#32
Nå update fra igår.. Smil

[Image: 20170112_161503.jpg]
[Image: 20170112_161518.jpg]
Samle samle samle, Typhonen, bruger absolut ALT plads der er tilgængelig!
Ved nogen hvad den "sensor" der stikker ud af karburatoren er til? Den ligner lidt en temperatursensor til kølevand på en bil fx.

[Image: 20170112_133933.jpg]
Nyt skum til luftfilterkassen, der i den grad blev renset!! 

[Image: 20170112_1339441.jpg]
Her var "synderen" snorklen var hoppet et hak ud...

[Image: 20170112_175123.jpg]
Og så er AL pladsen ved at være opbrugt.. 

[Image: 20170112_175302.jpg]
De lidt "specielle" oliebeholdere.. Smil

[Image: 20170113_140628.jpg]
Og bum! Færdig :Smil

Nu har jeg trillet små 15km på den, og hold nu op en fornøjelse! Sædet er ren "sofa" man sidder virkelig behageligt! Og for en gangs skyld så sidder jeg ikke med røven på "passagerens" plads, med mine 194cm.. Det føles slet ikke som om man sidder på en lille 30 knallert.. Smil

Bremserne er også noget for sig! Sidste knallert jeg kørte var en Hot 50 med 10" fælge og de små bremser.. Så da jeg skulle bremse første gang på Typhonen var jeg ved at stå på snotten  Rullende øjne Grøn grin
Den er noget sløv fra 0, men render alligevel 45-50km/t på speedometret, til trods for skiven i udstødningsporten, en enkelt skive i variatoren (Den ser tilgengæld ret bred ud? Burde der ikke være to små? Har nogen tilfældigvis målene?) og guldrist i karburatoren.

Men nu har jeg også fundet et par minusser ved modellen..
Sæderummet, er småt.. Der kan ihvertfald ikke ligge en fullface hjelm dernede.
Trinbrættet er heller ikke det største.. Fødderne kan sagtens være der, men der kan sq ikke stå en ramme bajere  Grøn grin 
Den har ikke noget sidestøtteben, hvilket faktisk er det der irriterer mig mest, da jeg er vant til at bruge det når den hurtigt lige skal stå selv..


Og spørge tid..
Den starter ufattelig nemt! Men den kan ikke holde sig selv i gang, så den skal have en smule gas det første minut den er tændt, indtil den er en smule lun.. Ligeledes ryger og 4takter den en del ved kold start. (Når den har kørt et par km ryger den slet ikke.)

Tænkte at det var den automatiske choker, der måske er stået af, men så burde den jo ikke 4takte ved koldstart.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#33
"Sensoren" på karburatoren er en elektrisk opvarmer, så der ikke dannes is karburatoren (kører over lysspolen)

Det med tomgangen, er måske luftskruen, der skal lidt indad, men igen, den droslede karburator har lidt sit eget liv, så få fat i den udroslede 17,5'er, den er meget nemmere at justere ind.

At den ryger i starten og det forsvinder ved kørsel, er helt normalt, motoren går lidt fed ved koldstart - det skal den, det tyder på, at din autochoker virker optimalt.. Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(14-01-2017, 19:17)Energy Skrev: "Sensoren" på karburatoren er en elektrisk opvarmer, så der ikke dannes is karburatoren (kører over lysspolen)

Det med tomgangen, er måske luftskruen, der skal lidt indad, men igen, den droslede karburator har lidt sit eget liv, så få fat i den udroslede 17,5'er, den er meget nemmere at justere ind.

At den ryger i starten og det forsvinder ved kørsel, er helt normalt,  motoren går lidt fed ved koldstart - det skal den, det tyder på, at din autochoker virker optimalt.. Blink med øjet

Jeg er helt med på at den skal ryge kold, men den ryger meget synes jeg.. Og så forstår jeg ikke at den slet ikke kan holde sig i gang/ har bare den mindste trækkraft når den er kold.. Som om den får alt alt for meget at spise..
Jeg må justere lidt på karburatoren og se om jeg kan komme det til livs  Smil 

Og fedt med sensoren, tænkte godt at det var noget alla det  Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#35
(15-01-2017, 13:56)Jacob k Skrev: Jeg er helt med på at den skal ryge kold, men den ryger meget synes jeg.. Og så forstår jeg ikke at den slet ikke kan holde sig i gang/ har bare den mindste trækkraft når den er kold.. Som om den får alt alt for meget at spise..
Jeg må justere lidt på karburatoren og se om jeg kan komme det til livs  Smil 

Og fedt med sensoren, tænkte godt at det var noget alla det  Grin

Har du justeret oliepumpen ?  Og hvad med hoveddysen, er den skiftet til 70'er ?
Svar
#36
Jeg har ikke pillet ved pumpen, andet end at udufte slangerne, og kontrolleret at remmen og hjul ser fine ud  Smil
Nej hoveddysen er en 64#, men den er jo stadigvæk begrænset i hovede og røv  (skiven i udstødningen, guldrist,  skive i vario)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: