Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb/ projekt Typhoon
#49
Den er satme heller ikke rar den der...  Grøn grin
Her er øverste ring smeltet fast og nederste knækket..
Og så har kittet kun kørt 10.000km  Rullende øjne
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#50
(15-01-2017, 22:16)Jacob k Skrev: Den er satme heller ikke rar den der...  Grøn grin
Her er øverste ring smeltet fast og nederste knækket..
Og så har kittet kun kørt 10.000km  Rullende øjne

Det er hvad man kalder lærepenge. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#51
Så blev pumpen justeret, den manglede lige 3-4mm for at stregerne stod lige, så kablet blev strammet lidt  Smil

Jeg har stadig problemer med at den 4takter, ryger voldsomt, ikke kan holde tomgang, og slet ikke kan trække sig selv, så længe den er kold.. 
Eter et par minutter med gas, så bliver den "normal" og kører faktisk rigtig godt  Smil Rigtig god tomgang, ingen røg og et meget fint træk  Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#52
Nyt benzin på i dag.. Sådan en 1/2 tank der lige skal drænes er satme meget på den model! 
Det hjalp dog ikke rigtig.. Det er stadig som om den får ALT for meget sovs, så den skal have meget "gas" for ikke at gå ud..

Når den først er varm så står den bare perfekt, den spinder og slår ikke en skid forkert (den kan tilmed stå så lavt i tomgang at man nærmest kan tælle tændingerne) 

Der er ikke rigtig nogen forskel på om stikket til autochokeren er tilsluttet eller ej, hverken uden for karburatoren (den bevæger sig ikke) eller i karburatoren.. 
Kan sådan en udmåles, eller på anden måde testes? 
Kan sådan en hænge i "for meget" position? Eller er det en on/off kontakt?

Den fik en del (læs, meget) 2takts olie i krumtapshuset, efter den blev skyllet med benzin, men den har sidenhen kørt 15-20km, så der kan vel ikke stadig være rester??? 

Forslag er velkomne!
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#53
(18-01-2017, 23:13)Jacob k Skrev: Nyt benzin på i dag.. Sådan en 1/2 tank der lige skal drænes er satme meget på den model! 
Det hjalp dog ikke rigtig.. Det er stadig som om den får ALT for meget sovs, så den skal have meget "gas" for ikke at gå ud..

Når den først er varm så står den bare perfekt, den spinder og slår ikke en skid forkert (den kan tilmed stå så lavt i tomgang at man nærmest kan tælle tændingerne) 

Der er ikke rigtig nogen forskel på om stikket til autochokeren er tilsluttet eller ej, hverken uden for karburatoren (den bevæger sig ikke) eller i karburatoren.. 
Kan sådan en udmåles, eller på anden måde testes? 
Kan sådan en hænge i "for meget" position? Eller er det en on/off kontakt?

Den fik en del (læs, meget) 2takts olie i krumtapshuset, efter den blev skyllet med benzin, men den har sidenhen kørt 15-20km, så der kan vel ikke stadig være rester??? 

Forslag er velkomne!

Chokeren kan testes ved at tilslutte den til 12 volt, start med at mål den inden du tilslutter den, og mål den igen efter 5-10 minutter, så skulle den gerne være blevet længere.

Chokeren består af en slags voks der når bliver varmt lader nålen gå længere ned, og dermed lukke af.

Hvordan ser tændrør ud ? Jeg tænker om den 62 dyse kan være i overkanten.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Tændrøret har ikke kørt nok til rigtig at tage farve, det er sådan halv brunt og halvt sort af mange koldstarter...
Men hoveddysen burde vel ikke have så meget at sige vedr koldstart?

Jeg prøver lige i morgen med chokeren.. Om ikke andet så har jeg en "rigtig" dellorto 17.5mm som jeg må stjæle chokeren fra..
Den sidder forresten på den gamle Keeway, den har aldrig gået bedre siden den gamle mikuni replica, blev udskiftet med dellortoen!
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#55
Jeg forsøgte med en anden autochoker, og det gav igen forskel. ..  Neutral
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#56
(23-01-2017, 09:49)Jacob k Skrev: Jeg forsøgte med en anden autochoker, og det gav igen forskel. ..  Neutral

En utæthed kunne være en mulighed, men det kan også være den Piaggio 17.5'er der spiller dig et puds, er du 100% sikker den er pinlig ren ? dyserør osv har været afmonteret renset ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#57
(25-01-2017, 13:46)DarkSide Skrev: En utæthed kunne være en mulighed, men det kan også være den Piaggio 17.5'er der spiller dig et puds, er du 100% sikker den er pinlig ren ? dyserør osv har været afmonteret renset ?

Der er nok ikke andet for end at splitte karburatoren igen.. Smil


Jeg synes bare det er mærkeligt at den kører perfekt! Og den starter så nemt..! 

Jeg har brugt to pakninger ved membranen (Mellem blok og membran, og mellem membran og studs) er faktisk lidt i tvivl nu, om der skal være den imellem membranen og studsen (Det tror jeg ikke der sad org?)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(25-01-2017, 14:27)Jacob k Skrev: Der er nok ikke andet for end at splitte karburatoren igen.. Smil


Jeg synes bare det er mærkeligt at den kører perfekt! Og den starter så nemt..! 

Jeg har brugt to pakninger ved membranen (Mellem blok og membran, og mellem membran og studs) er faktisk lidt i tvivl nu, om der skal være den imellem membranen og studsen (Det tror jeg ikke der sad org?)

Hvis man er i tvivl, så er Easyparts.nl genialt, de har splittegninger over stort set alt Piaggio/Gilera.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/4187...-pipe.html

Så vidt jeg kan se sidder der en pakning under membranen mod blokken, men ingen mellem studsen og membranen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#59
Kender godt Easyparts, brugte dem bl.a til afmontering af skjolde Smil

http://www.easyparts.nl/showdrawing/2639...-Pipe.html

Her passer den til min model Smil (2012) 
Men ville den ekstra pakning have noget at sige? 

Ellers så har jeg en komplet 17.5mm dellorto liggende, jeg må prøve at smide på Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#60
(25-01-2017, 16:20)Jacob k Skrev: Kender godt Easyparts, brugte dem bl.a til afmontering af skjolde Smil

http://www.easyparts.nl/showdrawing/2639...-Pipe.html

Her passer den til min model Smil (2012) 
Men ville den ekstra pakning have noget at sige? 

Ellers så har jeg en komplet 17.5mm dellorto liggende, jeg må prøve at smide på Smil

Jeg mindes der sidder gummipakning i toppen af de orginale studser, så hvis der ligger en papirspakning også er der chance for den er utæt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: