Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb/ projekt Typhoon
#1
Hej alle sammen  Smil

Jeg skal bruge en ny knullert til en veninde..

Jeg er faldet over en 2013 piaggio typhoon (ny model) med omkring 5000km på bagen..

Den er relativ billig og ser meget pæn og nydelig ud på billeder. 

MEN sælger siger at den ikke kører.. en forhandler har fortalt ham at den skal have nyt stempel da den har kørt på dårlig olie. Derudover er udstødningen ikke den originale.
OG den har stået stille de sidste 2 år.. 

Havde i ture springe på sådan en? 
Kender nogen modellen? Kører de godt? Plads til en hjelm i rummet? 
Gerne nogle generelle erfaringer  Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den er nøjagtig mgen til denne: 

[Image: Typhoon-Grey.jpg]
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
(07-01-2017, 22:35)Jacob k Skrev: Hej alle sammen  Smil

Jeg skal bruge en ny knullert til en veninde..

Jeg er faldet over en 2013 piaggio typhoon (ny model) med omkring 5000km på bagen..

Den er relativ billig og ser meget pæn og nydelig ud på billeder. 

MEN sælger siger at den ikke kører.. en forhandler har fortalt ham at den skal have nyt stempel da den har kørt på dårlig olie. Derudover er udstødningen ikke den originale.
OG den har stået stille de sidste 2 år.. 

Havde i ture springe på sådan en? 
Kender nogen modellen? Kører de godt? Plads til en hjelm i rummet? 
Gerne nogle generelle erfaringer  Grin

Jeg ville sige nej tak.
At den har stået stille i 2 år betyder ingenting, men uoriginal udstødning betyder nok tun udstødning, og så har begrænsningerne nok været taget, måske har karburatoren ikke været dyset op og så er det nok ikke kun stemplet der er kørt i stykker.
Så hvis scooteren skal være lovlig skal du regne med at der skal bruges penge på reparation af motoren samt ca 2000 på en original udstødning med katalysator.

Jeg har selv haft et par Typhoon'er (45) for nogle år siden, startede altid i første hug og var gode og solide.
Pt er jeg ved at klargøre en Gilera Storm (der har stået stille i 3 år) Den er mere eller mindre magen til den tidligere Piaggio Typhoon model.
Svar
#4
Ja det er jo netop et sats.. 
Der sidder en gianelli go udstødning på. 
Original udstødning ville blive købt brugt, hvis ikke en skive i den nuværende go, kunne bringe den nok ned i fart (ja det bliver den jo ikke lovlig af, men i det mindste kører den ikke for stærkt)

Dr er bare absolut intet interessant til salg i >5000 klassen på sjælland..  Rullende øjne
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Og om cylinderen også skulle skiftes, så fred med det, sådan et kit koster alligevel ikke mere end 500kr (800 originalt) 

Jeg er nu mere bekymret for lejerne ved tappen.. 
Er det ikke noget med at HI-per2 motorne er med remtrukken oliepumpe, som sidder bag variatoren? 
(Ja jeg har svært ved at forestille mig, en lavkvalitet olie, sskal være synderen bag manglende kompression)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-01-2017, 01:48)Jacob k Skrev: Og om cylinderen også skulle skiftes, så fred med det, sådan et kit koster alligevel ikke mere end 500kr (800 originalt) 

Jeg er nu mere bekymret for lejerne ved tappen.. 
Er det ikke noget med at HI-per2 motorne er med remtrukken oliepumpe, som sidder bag variatoren? 
(Ja jeg har svært ved at forestille mig, en lavkvalitet olie, sskal være synderen bag manglende kompression)

Lejerne har jeg hørt lidt negativt om på de nyere Hiper2, men det har primært været når maskinen har været tunet, i det her tilfælde ville jeg ikke tænke alt for meget over det. Smil

Jeg tror også mere på manglende opdysning har været grunden til stemplet er gået til, oliepumpen er remdrevet. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Jeg tænkte lidt det samme.. har altså svært ved at se en "dårlig" olie være skyld i det..

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-15-50.png]

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-15-56.png]

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-21-33.png]

Her et par billeder.. Som skrevet så ved sælger ikke alverden om den, derfor er jeg lidt skeptisk.. 
Hvad skal der være af begrænsninger på sådan en? (Guldplade i karburator, skive eller skiver? Og udstødning) 

Hvad er en fair pris, med tanke på risikoen?
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
(08-01-2017, 17:29)Jacob k Skrev: Jeg tænkte lidt det samme.. har altså svært ved at se en "dårlig" olie være skyld i det..

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-15-50.png]

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-15-56.png]

[Image: Screenshot_2017-01-07-19-21-33.png]

Her et par billeder.. Som skrevet så ved sælger ikke alverden om den, derfor er jeg lidt skeptisk.. 
Hvad skal der være af begrænsninger på sådan en? (Guldplade i karburator, skive eller skiver? Og udstødning) 

Hvad er en fair pris, med tanke på risikoen?

Guldplade, skiver, og udstødning, det er vist det. Smil

Så vidt jeg husker er Piaggio dyset ganske lavt standard (52), så hvis man begynder at pille uden at omdysse, så går det altså galt.

Maskinen ser dog ellers udemærket ud, den er lidt fræk den nye model Typhoon, hvis den ellers er pæn i skjolde, så 2500-3000 vil jeg mene.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(08-01-2017, 11:37)DarkSide Skrev: Lejerne har jeg hørt lidt negativt om på de nyere Hiper2, men det har primært været når maskinen har været tunet, i det her tilfælde ville jeg ikke tænke alt for meget over det. Smil

Jeg tror også mere på manglende opdysning har været grunden til stemplet er gået til, oliepumpen er remdrevet. Smil

Det var de skide NTC lejer de brugte tidligere - dem har jeg skiftet et utal af inkl. min egen Nrg, som var født med dem. De har rettet det nu, så de kører på ordentlige lejer nu. Blink med øjet

Hvis den har varmesat sig flere gange eller sat sig hårdt, pga. den højere varme og dårligere smøring som en dårlig olie giver, så er det forståeligt - ringene er slidt under mål.. Bundleje og hovedlejer kan også have taget skade, så det er en hovedrenovering. men det er sgu en fin scooter, der sagtens kan betale sig at reparere lidt på hvis prisen er ok. Jeg ville byde 4000kr bare for at starte et sted. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(08-01-2017, 22:59)Energy Skrev: Det var de skide NTC lejer de brugte tidligere - dem har jeg skiftet et utal af inkl. min egen Nrg, som var født med dem. De har rettet det nu, så de kører på ordentlige lejer nu. Blink med øjet

Det var utroligt så meget jeg lærer idag, jeg siger tak for svaret. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(08-01-2017, 23:03)DarkSide Skrev: Det var utroligt så meget jeg lærer idag, jeg siger tak for svaret. Smil

Aldrig køb de asien lejer - det er vi europærer meget bedre til at lave.  SKF FTW !
Svar
#12
Jeg vil sige det kommer an på hvad den koster . Jeg vil nok ikke give maget mere end 1500 - 2000 for den når den ikke køre . 
Jeg har selv lige køb en pgo new ligero til 1650 kr som der bare skal have nummerplade på . Den har køret 57xx km og helt lovlig alt dur
Svar


Forum spring: