Søg Garagen Hej Gæst! Register

Polini Speed Clutch og malossi multivar på hot 50
#1
Jeg overvejer stærkt at købe en Polini Speed Clutch og en malossi multivar. Men er bare i tvivl om det er besværligt at afmontere/monetere trykfjederen i hendholdsvis og koblingen. og også om det generelt om det er besværligt. Har i evt. nogle tips? Grin
Min hot er std. med pillet skive og uden tragt, har også et powerfilter på og en dyse nr. 82 Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(25-01-2017, 22:52)Johangag Skrev: Jeg overvejer stærkt at købe en Polini Speed Clutch og en malossi multivar. Men er bare i tvivl om det er besværligt at afmontere/monetere trykfjederen i hendholdsvis og koblingen. og også om det generelt om det er besværligt. Har i evt. nogle tips? Grin
Min hot er std. med pillet skive og uden tragt, har også et powerfilter på og en dyse nr. 82 Grin

Det du skal bruge er et Stempelstopper som du skur ned så man holder Variator  fast når du løser og spænde  Blink med øjet
https://www.kgi.dk/product-23299.php

koblingen vil jeg nok gå ud og indviter i en skruestik til at sætte den fast i så man sikker på ikke og kom til Skade husk du skal have en 150 mm 
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Skruet...000028470/

men når det er så er sagt så kan jeg ikke forstå du vælge at og gå ud og købe det med den opsætlig du køre Med
Svar
#3
(26-01-2017, 03:30)Brochen Skrev: Det du skal bruge er et Stempelstopper som du skur ned så man holder Variator  fast når du løser og spænde  Blink med øjet
https://www.kgi.dk/product-23299.php

koblingen vil jeg nok gå ud og indviter i en skruestik til at sætte den fast i så man sikker på ikke og kom til skade husk du skal have en 150 mm 
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Skruet...000028470/

men når det er så er sagt så kan jeg ikke forstå du vælge at og gå ud og købe det med den opsætlig du køre med

Vil du så mene at jeg skal have 70cc først eller?
Svar
#4
(26-01-2017, 09:35)Johangag Skrev: Vil du så mene at jeg skal have 70cc først eller?

Ja det vil jeg nok gøre fordi en std ikke kan trække den kobling nok ud.
Vist scooter er til hverdag så vil jeg nok tag noget som DR Racing Evolution 70ccm da det er støbejern som din nomal er og kan derfor holder til nogen km . På min hverdags hot jeg have da jeg have lejlighed i aalborg der have jeg: 
DR Racing Evolution 70ccm cylinderkit.
Polini Speedcontrol.
DellOrto 21mm karburator.
Tecno Merlin udstødning.
Den gik en 90 stykker og køret hverdag.
Svar
#5
Jeg vil anbefale, at man ikke bruger stempelstopper, da man kan risikere et flækket stempel. Man kan bruge en meget simpel metode på PGO´s motorer, nemlig en 14'ér top/gaffelnøgle og en bred skruetrækker. Skruetrækkeren skal sættes i et af hakkerne på startertandhjulet og så bruge kanterne ved starterdrevet som modhold når man drejer møtrikken af med gaffel/topnøgle.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-01-2017, 14:09)Jps Skrev: Jeg vil anbefale, at man ikke bruger stempelstopper, da man kan risikere et flækket stempel. Man kan bruge en meget simpel metode på PGO´s motorer, nemlig en 14'ér top/gaffelnøgle og en bred skruetrækker. Skruetrækkeren skal sættes i et af hakkerne på startertandhjulet og så bruge kanterne ved starterdrevet som modhold når man drejer møtrikken af med gaffel/topnøgle.

Jeg har nu ikke pøvet at flække nogen stempel og jeg har altid gør det på den måde . Men det er jo en smages sag hvad men er til.
Svar
#7
Jeg bruger altid slagnøgle (trykluft) til afmontering. Der er så meget hug på, at det ikke er nødvendigt med modstand i form af stempelstopper eller fastholdelse af tandhjul.
Havde jeg ikke trykluft, ville jeg nok bruge metoden med blokade af tandhjulet (inklusiv en bøn om at det ikke tog skade)
Svar
#8
(26-01-2017, 19:48)Flitz Skrev: Jeg bruger altid slagnøgle (trykluft) til afmontering. Der er så meget hug på, at det ikke er nødvendigt med modstand i form af stempelstopper eller fastholdelse af tandhjul.
Havde jeg ikke trykluft, ville jeg nok bruge metoden med blokade af tandhjulet (inklusiv en bøn om at det ikke tog skade)

Ja men det med luft det kan godt gå galt . Jeg har set fler hvor den har tager gevindt så det er jo en smags sag hvad man er til Smil
Svar
#9
Ellers kan man altid holde igen på svinghjulet i den anden ende af krumtappen. 

En koblingsnøgle fra fx. Buzetti er god at holde med. Så er man ihvertfald helt sikker på ikke at ødelægge noget vitalt....højst et par ridser på svinghjulet og hul i huden, hvis nøglen skulle smutte. Smil

Til Piaggio bruger man self. det rigtige variotool, som man skruer fast på blokken, så det låser starterkransen - også fra Buzetti... Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-01-2017, 20:08)Brochen Skrev: Ja men det med luft det kan godt gå galt . Jeg har set fler hvor den har tager gevindt så det er jo en smags sag hvad man er til Smil

Måske rives gevindet fordi de først ikke tjekker hvad vej møtrikken skal af så nøglen står på slå fast når de vil slå af ?? Blink med øjet Og derfor ødelægges gevindet .
Svar
#11
Har aldrig oplevet at rive gevindet, når man har brugt slagnøgle.'
det er vidst mere brugeres skyld, når det sker.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm - 31050 km
Svar


Forum spring: