Søg Garagen Hej Gæst! Register

(Hjælp) - Ny udstøding, tager ikke ordentlig fat.
#1
Hej. Har lige købt en sprit ny GG udstødning til min Hot 50. Den starter perfekt og kører også fint i starten. Men når den er kommet over optrækket, dør den lidt også tager fat igen? - Skal den have en større dysse eller skal jeg køre udstødningen til? - Tak på forhånd!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ja du skal dyse din karburator op! 
Du risikerer at motoren sætter sig, hvis du køre videre med original dyse. 

At den dykker i optræk, kan være et rulle problem, 0.5/1g lettere er værd at prøve
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
(02-02-2017, 14:59)Jacob k Skrev: Ja du skal dyse din karburator op! 
Du risikerer at motoren sætter sig, hvis du køre videre med original dyse. 

At den dykker i optræk, kan være et rulle problem, 0.5/1g lettere er værd at prøve

Har Std Kabu og dysse også, som er 72. Hvad skal jeg rykke op til? - Og har allerede 5,5 Grams ruller i.
Svar
#4
Hvad er der mere lavet ved den? 
5.5g lyder af lidt.. 6.5 til 7g er mere passende til en standard af drosle maskine.
Startmed en dyse #78 og arbejd dig nedad. Nogle kører bedst med 78, andre kører fint med 74, så det varierer.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
(02-02-2017, 16:45)Jacob k Skrev: Hvad er der mere lavet ved den? 
5.5g lyder af lidt.. 6.5 til 7g er mere passende til en standard af drosle maskine.
Startmed en dyse #78 og arbejd dig nedad. Nogle kører bedst med 78, andre kører fint med 74, så det varierer.

Der er ikke blevet lavet andet end taget alle begrænsningerne, Cylinder og alt andet er STDSmil - Min ven har en 75 Dysse jeg lige vil prøve.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dyse intervallet springer med 2, så de hedder 72,74,76,78 osv  Smil
Start stort og arbejd dig nedaf! For stor dyse skader ikke, for lille dyse koster dig et nyt cylinder kit.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
Har nu puttet en 78 Dyse (Udstødningen drypper med lidt olie "Ikke vand") i som jeg sagde tidligere, men den trækker ad HELVEDE til nu, køre 35 på lige vej??? og 75 ned ad bakke? - Kan det muligvis være en for stor dysse.
Svar
#8
Din udstødning skal være tæt, skift pakningen. 

Det er nemmere hvis du holder dig i et emne, det er nemmere at finde ud af.. 

Du skal ikke bare smide en dyse i, den skal INDSTILLES, for stor dysen får den til at sode mere og yde mindre.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#9
(03-02-2017, 22:35)Jacob k Skrev: Din udstødning skal være tæt, skift pakningen. 

Det er nemmere hvis du holder dig i et emne, det er nemmere at finde ud af.. 

Du skal ikke bare smide en dyse i, den skal INDSTILLES, for stor dysen får den til at sode mere og yde mindre.

Har ikke haft nogle pakning på ved udstødningen, kan det være problemet? Og hvordan kan jeg indstille den perfekt, har du evt en god guide?Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(04-02-2017, 09:19)Jonasb32111 Skrev: Har ikke haft nogle pakning på ved udstødningen, kan det være problemet?. Og hvordan kan jeg indstille den perfekt, har du evt en god guide?Smil

http://www.billig-scooter.dk/forum-25.html
Svar
#11
En 2 takter bruger en del af udstødningsgassen til forbrænding, så ja at udstødningen er tæt er meget vigtigt!
[Image: 550px-Arbeitsweise_Zweitakt.gif]
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#12
Og som jeg skrev i dit andet emne, så er jeg næsten 100% sikker på at den har slidt en rille i variatoren... Den "hænger" i rillen og har ikke krafter til at geare op/ned blødt som den skal.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: