Søg Garagen Hej Gæst! Register

(HOT 50) HJÆLP! - Fart problemer!
#1
Hej, har lige skiftet til GG Udstødning fra STD på en Hot 50. Alt er STD udover GG, Racer Krumtap og Pillet begrænsningerne.
Den Er blevet dysset op, og kører perfekt andgående det. Men det er som om den har en deadzone imellem 40-50 Km/T. Den trækker ad helvede til op af bakken, men trækker vanvittigt godt ned ad bakken? - Kan det være noget med rullerne? - Har 5,5 Grams i. Søger efter godt optræk men samtidigt en rigtig god topfartSmil - Tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvad fejler din gamle tråd? 

Hvad endte du på af dyse? Har du indstillet luft/blandingsskruen? 

Ja det kan godt være et rulle problem! De kan både være slidte eller have forkert vægt. 

Køb et sæt 6.5g, så kan du forsøge dig med både 6.5g 6g (ved at blande 5.5g og 6.5g) og dine 5.5g. 

Når du giver gas fra stop skal den stige til et omdrejningstal, som den fastholder indtil variatoren er "gearet op" hvorefter den skal tage yderligere omdrejninger. 

Det kan også være fejl såsom slidt variator (hvis den har kørt meget med begrænsningsskive så kan der være slidt en rille midt på variatoren)
Eller slidte remskive i bag, styrne skal være "lige" uden hakker.

Bruger den hele variaoren? Tegn en tusch streg fra midten ud til kanten af variator skålen. 

Vil du have lidt mere billig power ud af den, så kan du skifte topstykket til et "ubegrænset" med bedre kompression.
Det originale har en høj kant, og er lettere restriktivt.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
(03-02-2017, 16:59)Jacob k Skrev: Hvad fejler din gamle tråd? 

Hvad endte du på af dyse? Har du indstillet luft/blandingsskruen? 

Ja det kan godt være et rulle problem! De kan både være slidte eller have forkert vægt. 

Køb et sæt 6.5g, så kan du forsøge dig med både 6.5g 6g (ved at blande 5.5g og 6.5g) og dine 5.5g. 

Når du giver gas fra stop skal den stige til et omdrejningstal, som den fastholder indtil variatoren er "gearet op" hvorefter den skal tage yderligere omdrejninger. 

Det kan også være fejl såsom slidt variator (hvis den har kørt meget med begrænsningsskive så kan der være slidt en rille midt på variatoren)
Eller slidte remskive i bag, styrne skal være "lige" uden hakker.

Bruger den hele variaoren? Tegn en tusch streg fra midten ud til kanten af variator skålen. 

Vil du have lidt mere billig power ud af den, så kan du skifte topstykket til et "ubegrænset" med bedre kompression.
Det originale har en høj kant, og er lettere restriktivt.


Vi startede med en 78 som du sagde, og den passede perfekt. Den accelerer fint, så mister den lidt omdrejninger igen også henter dem igen.
Svar
#4
Når den dykker/hænger i hastighed falder motoren så i omdrejninger?

Du må lige forholde dig til alt jeg har skrevet  Smil bl.a slid"rille" på variatoren. Dt kan sagtens få den til at hænge fast i hastighed
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
(03-02-2017, 17:44)Jacob k Skrev: Når den dykker/hænger i hastighed falder motoren så i omdrejninger?

Du må lige forholde dig til alt jeg har skrevet  Smil bl.a slid"rille" på variatoren. Dt kan sagtens få den til at hænge fast i hastighed


Har lige skiftet ruller for 3 uger siden, men skifter dem bare igen. Men ja den falder omdrejninger vil jeg mene, da lyden på svinet bliver lavere (Som om at du gasset ned "Eksempelvis") - Hvis den lige har kørt ned ad en bakke og så køre på lige vej, fastholder den farten som den havde ned ad bakke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvilke ruller har du sat i? Nogle mærker har virkelig dårlig holdbarhed (bl.a dem fra thansen) så det er muligt at de allerede er slidt firkantede.. 

Har den kørt langt med begrænsningsskive?
Er der slidt rille i variatoren?

Jeg tror simpelthen ikke på at rullerne skal være lettere, som symptomerne ellers godt kunne tyde på... 5.5g er i forvejen letfor den model afdroslet..
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
Racertap i en afdroslet  motor ? Er den fuldvanget som en Malossi eller er det bare med forstærket bundleje ?

En std. afdroslet motor kan ikke rigtig trække en fuldvanget krumtap - den er simpelthen for tung, der skal mere kraft fra fx. en tuncyl. til før det spiller ordentligt.
Svar


Forum spring: