Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Vitality går ud
#13
Energy Skrev:Motoren kører både i 4T og 2T udgave.

Ok, det er en 2T udgave med membran.

Har checket nåledysen, den åbner og lukker fint og ser nydelig ud:

[Image: dyse.jpg]
[Image: karb_bund.jpg]

Membranens ene blad lukker ikke helt, men det er så tæt på at jeg ikke tror det er her problemet er:

[Image: membran.jpg]

Mon ikke det er godt nok? Men hvad kan der så være galt. Er lidt på bar bund  Rullende øjne

/Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
Kan du ikke prøve, at se om der er gnist på næste gange motoren dør ud ? Jeg har lige skiftet en stator på en Gilera, der gjorde lidt det samme som din - den døde dog ret pludselig uden at miste trækkraft modsat din. Bare lige for at udelukke det.
Svar
#15
Sorry, havde ikke set det var under 2Takt Flov
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm - 31550 km
Svar
#16
(13-02-2017, 22:08)Energy Skrev: Kan du ikke prøve, at se om der er gnist på næste gange motoren dør ud ? Jeg har lige skiftet en stator på en Gilera, der gjorde lidt det samme som din - den døde dog ret pludselig uden at miste trækkraft modsat din. Bare lige for at udelukke det.

Der var gnist kort efter den døde sidste gang. Men jeg dobbeltchecker det lige når jeg får den samlet igen.
Svar
#17
(14-02-2017, 10:06)MSJ1982 Skrev: Sorry, havde ikke set det var under 2Takt Flov

No worries  Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Nu fik jeg den lige samlet igen, efter at have udskiftet en stump olieslange der gik i stykker undervejs. Efter en kort køretur, kan jeg i det mindste konkludere at fejlen er konsekvent. Præcis efter samme korte tur, på ca 2 minutter, mister den trækkraft og går ud kort efter.

Der er gnist på den, og via drænet på karburatoren kunne jeg se der var benzin i karburatoren. Men om det er nok ved jeg ikke...

Kan der være problemer med luften i så voldsom grad, at det vil få den til at gå ud? Og hvorfor skulle det så hjælpe at suge lidt i vakumslangen?


/Jonas
Svar
#19
(14-02-2017, 19:01)pogj Skrev: Nu fik jeg den lige samlet igen, efter at have udskiftet en stump olieslange der gik i stykker undervejs. Efter en kort køretur, kan jeg i det mindste konkludere at fejlen er konsekvent. Præcis efter samme korte tur, på ca 2 minutter, mister den trækkraft og går ud kort efter.

Der er gnist på den, og via drænet på karburatoren kunne jeg se der var benzin i karburatoren. Men om det er nok ved jeg ikke...

Kan der være problemer med luften i så voldsom grad, at det vil få den til at gå ud? Og hvorfor skulle det så hjælpe at suge lidt i vakumslangen?


/Jonas

Prøv engang, at tage luftilteret af, så karburator er fri. Når den så er ved at dø ud, så prøv at holde en hånd for karburatorens indsugning og se om det hjælper. Hvis det gør, er det 100% en benzin problem.
Svar
#20
(14-02-2017, 20:18)Energy Skrev: Prøv engang, at tage luftilteret af, så karburator er fri. Når den så er ved at dø ud, så prøv at holde en hånd for karburatorens indsugning og se om det hjælper. Hvis det gør, er det 100% en benzin problem.

Super - det prøver jeg i morgen  Cool

Jeg overvejer også at prøve at pille ledningen til autochokeren af. Kan det måske være når den udvider sig at den lige får lidt mindre benzin?
Svar
#21
(14-02-2017, 21:01)pogj Skrev: Super - det prøver jeg i morgen  Cool

Jeg overvejer også at prøve at pille ledningen til autochokeren af. Kan det måske være når den udvider sig at den lige får lidt mindre benzin?

For pokker ! Jeg tror du har fat i noget  - autochokeren !  Den slår sikkert ikke fra. Du må prøve at pille den af og sætte 12 volt til, og se om stemplet trækker sig ud. Hvis det ikke bevæger sig el. kommer langt nok ud, så er chokeren defekt.

Obs. Autochoker uden strøm= choker aktiv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(14-02-2017, 21:08)Energy Skrev: For pokker ! Jeg tror du har fat i noget  - autochokeren !  Den slår sikkert ikke fra. Du må prøve at pille den af og sætte 12 volt til, og se om stemplet trækker sig ud. Hvis det ikke bevæger sig el. kommer langt nok ud, så er chokeren defekt.

Obs. Autochoker uden strøm= choker aktiv.

Har nu haft chokeren testet. Den udvider sig i løbet af op til 5 minutter med 3-4 mm. Det vil jeg tro er i orden. Den måler desuden omkring de 5 ohm, som der står i manualen. Øv!

Kørte lidt uden tankdæksel, der driller den stadig.

Prøvede at køre uden luftfilteren monteret, men det måtte jeg helt opgive, da den slet ikke kan accelerere uden. Den drukner bare man giver en lille smule gas.

Så ville jeg prøve at justere på luftskruen, men den har nærmest ingen effekt. Man kan næsten kun høre på omdrejningerne, når skruen er helt i bund. Det synes jeg er lidt underligt? Er det normalt?

Kan det være luften der er problemet. Det kan jo være at jeg har været forkert på den i forhold til at jeg antager at det er et benzinproblem? Luftfilterkassen er ikke i bedste stand.

Ved prøveturen i dag satte den helt ud efter 5 minutter - men faktisk lidt som om den druknede. Omdrejningerne faldt når der blev givet gas. Men jeg nåede at undgå den gik helt ud og lod den stå i tomgang et par minutter. Derefter kunne den lidt igen. Siger det noget?


/Jonas
Svar
#23
(15-02-2017, 18:23)pogj Skrev: Har nu haft chokeren testet. Den udvider sig i løbet af op til 5 minutter med 3-4 mm. Det vil jeg tro er i orden. Den måler desuden omkring de 5 ohm, som der står i manualen. Øv!

Kørte lidt uden tankdæksel, der driller den stadig.

Prøvede at køre uden luftfilteren monteret, men det måtte jeg helt opgive, da den slet ikke kan accelerere uden. Den drukner bare man giver en lille smule gas.

Så ville jeg prøve at justere på luftskruen, men den har nærmest ingen effekt. Man kan næsten kun høre på omdrejningerne, når skruen er helt i bund. Det synes jeg er lidt underligt? Er det normalt?

Kan det være luften der er problemet. Det kan jo være at jeg har været forkert på den i forhold til at jeg antager at det er et benzinproblem? Luftfilterkassen er ikke i bedste stand.

Ved prøveturen i dag satte den helt ud efter 5 minutter - men faktisk lidt som om den druknede. Omdrejningerne faldt når der blev givet gas. Men jeg nåede at undgå den gik helt ud og lod den stå i tomgang et par minutter. Derefter kunne den lidt igen. Siger det noget?


/Jonas

Æv ja..  Fortvivlet

Luftskruen skal bare 1-1½ ud. den styrer bare tomgangsområdet.

Det kan godt lyde som om den får for meget luft. Er det kun ved fuld gas, at den dør, eller kan du køre halv gas uden at den brokker sig ?
Svar
#24
(15-02-2017, 21:47)Energy Skrev: Æv ja..  Fortvivlet

Luftskruen skal bare 1-1½ ud. den styrer bare tomgangsområdet.

Det kan godt lyde som om den får for meget luft. Er det kun ved fuld gas, at den dør, eller kan du køre halv gas uden at den brokker sig ?

Det der undrer er at den kan køre fint i 4-5 minutter og derefter begynde på problemet. Når den gør det kan den ikke tåle at der gives gas overhovedet. 

Hvad kan gøre at det får for meget luft?
Svar


Forum spring: