Søg Garagen Hej Gæst! Register

Knallert bruger meget benzin + køre dårligt
#13
(31-03-2017, 11:36)rune75 Skrev: Hvor tunge var rullene du tok ut ?

Jeg ved ikke hvor tunge rullerne var før men jeg vil skyde på 7,5g.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(31-03-2017, 11:36)Teddy Skrev: Det skulle gerne stå i vejledningen der følger med scooteren.
Derudover, står der på dæksiden, max. tilladt tryk.

I bilen kører jeg på maks. for at spare på forbruget (dog ikke om vinteren), men det vil jeg ikke anbefale på 2 hjul da det har rigtig stor indflydelse på sikkerheden.

Jeg har ikke en vejledning til den fordi jeg ikke er første ejer af knallerten.

Men jeg skal til og rense karburatoren nu, men hvilket middel er bedst til at rense den med? Altså middel som i sådan noget sprit eller rens.
Svar
#15
(31-03-2017, 15:00)LukasM Skrev: Jeg ved ikke hvor tunge rullerne var før men jeg vil skyde på 7,5g.

Da bliver 5.5 for lite.
Svar
#16
(31-03-2017, 11:36)Teddy Skrev: Det skulle gerne stå i vejledningen der følger med scooteren.
Derudover, står der på dæksiden, max. tilladt tryk.

I bilen kører jeg på maks. for at spare på forbruget (dog ikke om vinteren), men det vil jeg ikke anbefale på 2 hjul da det har rigtig stor indflydelse på sikkerheden.

Lufttrykket i dækkene måtte maks være 40 PSI, og de lagde begge under 20 så dem har vi fyldt op og så har jeg renset karburatoren men ikke samlet den endnu og dysen er 72. Kaburatoren havde lidt snavs, blandt andet lidt sorte rester og så havde den en "hinde" i den der udhuling der fører over til luftfilteret som godt kunne lige noget indtørret benzin hvis det kan lade sig gøre.
Svar
#17
(31-03-2017, 19:52)LukasM Skrev: Lufttrykket i dækkene måtte maks være 40 PSI, og de lagde begge under 20 så dem har vi fyldt op og så har jeg renset karburatoren men ikke samlet den endnu og dysen er 72. Kaburatoren havde lidt snavs, blandt andet lidt sorte rester og så havde den en "hinde" i den der udhuling der fører over til luftfilteret som godt kunne lige noget indtørret benzin hvis det kan lade sig gøre.

Hinden er nok snarere olie.
/Karen Hansen

Peugeot Speedfight 3 årgang 2011, 24/2 2013 , totalskadet 26/3-2015.
PGO Dr. Big, årgang 2015, 10/4 2015, stjålet 15/5 2016, genfundet 30/6 2016



"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(31-03-2017, 19:52)LukasM Skrev: Lufttrykket i dækkene måtte maks være 40 PSI, og de lagde begge under 20 så dem har vi fyldt op og så har jeg renset karburatoren men ikke samlet den endnu og dysen er 72. Kaburatoren havde lidt snavs, blandt andet lidt sorte rester og så havde den en "hinde" i den der udhuling der fører over til luftfilteret som godt kunne lige noget indtørret benzin hvis det kan lade sig gøre.

Sådan en pgo er født med dyse 72 og 7.5 grams ruller og er den std (gælder også med pillede skiver så gå ikke under 6.5 gram).
5 grams ruller er alt for lette til sådan en uden tun.
Svar
#19
(01-04-2017, 18:18)zip-kongen Skrev: Sådan en pgo er født med dyse 72 og 7.5 grams ruller og er den std (gælder også med pillede skiver så gå ikke under 6.5 gram).
5 grams ruller er alt for lette til sådan en uden tun.

Okay, så må jeg få købt noget 6.5g ruller.. Tak.
Svar


Forum spring: