Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er denne hot 50 cylinder noget lort?
#25
(01-04-2017, 00:27)Sømmetibund Skrev: Jeg forstod bare ikke helt Jacobs kommentar. Mener han at jeg skal sætte den i og så tænde den, hvor jeg så lader den stå i lidt tid, hvor efter at jeg tager en tur på omkring 20 min? Smil

Læg stempel, ringe og nåleleje i et oliebad (2t olie selvfølgelig) lad det trække så længe du har tid til.

Dys karburatoren op, så du ved at dysen er for stor.

Start knallerten. Lad den i tomgang blive varm og brænde overskydende olie af.

Kør de første 20 minutter med træk (fuld gas) på motoren uden at den sejtrækker eller tager alt for mange omdrejninger. (Ja op i fart, brems ned, op i fart igen osv) ikke fuld hammer ned af bakke fx, og ikke fuld gas op af bakke så den sejtrækker.

Sluk, og bum tilkørt.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
(31-03-2017, 19:51)Sømmetibund Skrev: Er du sindsyg, det står småt. INGEN i min familie kan læse det   Fortvivlet

Brug din mobil telefon, de fleste har en forstørrelses funktion. Blink med øjet

Eller der findes en app der kan, hvis mobilen ikke allerede kan.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#27
(01-04-2017, 08:16)Jacob k Skrev: Læg stempel, ringe og nåleleje i et oliebad (2t olie selvfølgelig) lad det trække så længe du har tid til.

Dys karburatoren op, så du ved at dysen er for stor.

Start knallerten. Lad den i tomgang blive varm og brænde overskydende olie af.

Kør de første 20 minutter med træk (fuld gas) på motoren uden at den sejtrækker eller tager alt for mange omdrejninger. (Ja op i fart, brems ned, op i fart igen osv) ikke fuld hammer ned af bakke fx, og ikke fuld gas op af bakke så den sejtrækker.

Sluk, og bum tilkørt.

Det lyder da enlig meget simpelt Grin  Tror jeg tager en 84 dyse til tilkørslen og derefter 82 eller 80 Smil
Svar
#28
(01-04-2017, 10:07)Quiks Skrev: Brug din mobil telefon, de fleste har en forstørrelses funktion. Blink med øjet

Eller der findes en app der kan, hvis mobilen ikke allerede kan.

Prøvede jeg også, men min mobil er så defekt at den ikke kunne, så jeg blev nød til at spørge naboen og jeg måtte låne hans ''mikroskop'' til at se det Fræk
Svar
#29
Jeg mener jeg køret med 86 i min vist jeg ikke husker helt galt. 
På min der gik en 90 stykker ude og lammer. Da det var en hverdags scooter i Aalborg have jeg det her på  
Dr.Racing 70ccm.
Dellorto 21 mm.
Top Racing variator. 
Tecno Merlin udstødning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(02-04-2017, 08:45)Brochen Skrev: Jeg mener jeg køret med 86 i min vist jeg ikke husker helt galt. 
På min der gik en 90 stykker ude og lammer. Da det var en hverdags scooter i Aalborg have jeg det her på  
Dr.Racing 70ccm.
Dellorto 21 mm.
Top Racing variator. 
Tecno Merlin udstødning.

Du kan slet ikke sammenligne dysestørrelse når du ikke har samme størrelse karburator  Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#31
Så hvis den ikke skal larme, skal jeg ikke fjerne luftfilterbegrænsningen? Smil
Svar
#32
(02-04-2017, 12:39)Sømmetibund Skrev: Så hvis den ikke skal larme, skal jeg ikke fjerne luftfilterbegrænsningen? Smil

Nu er det jo ikke mig der bestemmer, om du skal eller ikke skal. Jeg anbefaler bare, at du ikke gør det Blink med øjet
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#33
Er igang med at skifte cylinder, men cylinderen er rustet helt fast, selvom topstykket så helt nye ud. Hvad skal jeg gøre nu? Den er umulig at få af. Kan jeg skærre cylinderen og pindboltene af og installer nye pindbolte?

Har fået topstykket af.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(03-04-2017, 15:51)Sømmetibund Skrev: Er igang med at skifte cylinder, men cylinderen er rustet helt fast, selvom topstykket så helt nye ud. Hvad skal jeg gøre nu? Den er umulig at få af. Kan jeg skærre cylinderen og pindboltene af og installer nye pindbolte?

Har fået topstykket af.

En bred skruetrækker helt op mellem blok og køleribbe, og så prøve at vrikke den i begge sider. Hjælper det ikke, så prøv at slå med en hammer på siden af skaftet på skruetrækkeren, med bløde slag i hver side. Så burde den gå løs.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#35
Er det ved det sted hvor at cylinderen stopper? Hvad med resten af det som er rusten?
Svar
#36
(03-04-2017, 17:14)Sømmetibund Skrev: Er det ved det sted hvor at cylinderen stopper? Hvad med resten af det som er rusten?

Mellem den sidste køleribbe og blokken, som pilen viser på billedet. Du skal ikke bekymre dig om rusten, med mindre at køleribben er rustet igennem.
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar


Forum spring: