Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er denne hot 50 cylinder noget lort?
#37
Er der ikke en måde at man kan gøre det hurtigt og få det overstået uden nogen skader?
Det ser ud til at de er groet sammen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#38
(03-04-2017, 17:41)Sømmetibund Skrev: Er der ikke en måde at man kan gøre det hurtigt og få det overstået uden nogen skader?
Det ser ud til at de er groet sammen

Prøv nu, som jeg beskriver. Det er 100 gange nemmere, end at skære cylinder og pindbolte over. Og det er slet ikke sikkert, du kan få pindboltene ud. De kan være rustet fast i hullerne, i blokken.
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#39
Kan slet ikke finde det sted som du beskriver, og især ikke hvordan den skulle gå fra hinanden der.
Svar
#40
(03-04-2017, 18:02)Sømmetibund Skrev: Kan slet ikke finde det sted som du beskriver, og især ikke hvordan den skulle gå fra hinanden der.

Der er jo hele 2 billeder der viser stedet.
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#41
Har lige været ude igen, og der er intet som indikere at de burde kunne skildes ad på det punkt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Et billede mere.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#43
Kan godt sende en video, hvis det  Grin
Svar
#44
(03-04-2017, 18:31)Sømmetibund Skrev: Kan godt sende en video, hvis det  Grin

Det er jo ikke nødvendigt, når jeg viser dig hvor skruetrækkeren (ved de 2 pile) skal ind for at kunne vrikke cylinderen løs. Jeg har selv gjort mange gange, gennem årene.
61 år gammel, men føler mig som en 25 årig :P :D
Big1 2001-12, Big2 2009-15, Big3 2012-15, Big4 2014-15. Kymco Super 8 2015- 11.000 km.  Kymco 3 15.000 km.

Svar
#45
Jeg har lige bøvlet med at afmontere cylinderen på sådan en PGO, det endte med at alle 4 pindbolte måtte skæres, og så blev cylinderen ellers tævet med den største hammer der var.

Det kan IKKE anbefales, men det var den eneste løsning her.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Altså, det ser ud til at kun én pindbolt er rustet fast og de andre er lidt nyere, men stadigvæk..
Svar
#47
Har nu været ude og prøve at få bindboltene ud. Har fået én ud og gider ikke at prøve på de resterende i aften.
Svar
#48
UPDATE: 

Dagen starter kl 9:45. Min 81 årige bedstefar og jeg fik alle pinboltene ud (dog knækkede en, men det var ikke noget problem) og efter en ordenlig omgang slag på det lorte cylinder, så røg det af. Vi tog så stemplet af og prøvede at få det nye i, men den ene låsering tog omkring 2 timer at få i, så det er lang tid. Vi fik dog stempelringene forkert i, så vi kunne ikke så cylinderet på. 

Omkring kl 3 tog min bedstefar hjem og et par kammerater (dem som jeg tit snakker) og de fandt så ud af at ringene sad forkert på. Efter 30 minutter eller sådan, så fik vi cylinder, topstykke og det hele på. Vi monterede også lige udstødningen på og efter nok 1 time og 30 minutter fik vi den startet med det hele fungerene. Dog sidder kickstarteren fast, men det er fint for nu. 

At gå fra pillet skive og tragt -> til 70cc DR Racing og Polini original udstødning med 82 dyse er fandme noget af en forandring.
Svar


Forum spring: