Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super8
#25
Lige en status herfra, den er ikke samlet forkert, det har jeg tjekket op på nu 2 gange, men nu vil den godt gå igang i 5 sek. og så går den ud igen, jeg har tjekket om den trækker falsk luft, ved at sprøjte diesel start rundt om slangerne og ved karburatoren, men kan ikke konstatere at den trækker falsk luft, så i morgen køber jeg nyt benzinfilter og vakuumpumpe, andre idéer kan jeg ikke lige komme på  Blink med øjet

[Edit] Og ventilerne står også som de skal Blink med øjet

Det kan godt være at nogen kommer med mærkelige idéer, men det kan jo lige være den idé man ikke selv er kommet i tanke på, så alle idéer er velkommen  Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#26
Lige en status opdatering af min Super 8, jeg har ikke fundet fejlen endnu, men har købt en anden, det er en total skadet scooter, som kun havde kørt 400 km, så motoren er som ny, ikke at se på, for den har stået udenfor i et års tid, motoren er sat på, den er startet op, og lyder super godt, så nu skal den bare samles igen, så den kan prøvekøres  Griner

Den gamle motor vil jeg skille totalt ad og renovere den, så kan det være at jeg finder fejlen, hvorfor den ikke vil starte, det kan jo være at det er en "mandags motor"  Grøn grin

Jeg har set på Scootershop's hjemmeside at de har 2 forskellige gear tandhjul med forskellige antal tænder på, hvad vil der ske hvis man ændre det på min motor, jeg vil ikke sætte større cylindre på, det jeg tænker på er om man kan geare den om så den trækker bedre op af bakke og i kraftig modvind, men stadig kan køre omkring 50-55 km/t.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
#27
Det er nok ikke en super 8 Blink med øjet god ide at skifte de gear tandhjul på totaktere skal der en større cylinder til for at den kan trække en højre gearing.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#28
Så er Super 8'ern samlet og prøvekørt, jeg må sige at den nye motor snore godt  Griner Så på fredag kommer den rigtig ud af køre, så må jeg se om den arter sig lige så godt som den lyder  Grøn grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
#29
(05-06-2017, 21:18)netuse Skrev: Så er Super 8'ern samlet og prøvekørt, jeg må sige at den nye motor snore godt  Griner Så på fredag kommer den rigtig ud af køre, så må jeg se om den arter sig lige så godt som den lyder  Grøn grin

Thumbs Up. Pas nu på du ikke bliver blæst af Kymco'en Grin
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(05-06-2017, 21:21)Jps Skrev: Thumbs Up. Pas nu på du ikke bliver blæst af Kymco'en Grin

Måske jeg skulle få lavet sikkerhedsseler til den  Grøn grin
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
#31
Du har selvfølgelig husket at skifte olie osv på den.
Også selvom den kun har kørt 400. Den kan jo også sagtens have kørt mere, selvom der kun står 400 på speedometer  Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm - 32000 km
Svar
#32
(06-06-2017, 10:59)MSJ1982 Skrev: Du har selvfølgelig husket at skifte olie osv på den.
Også selvom den kun har kørt 400. Den kan jo også sagtens have kørt mere, selvom der kun står 400 på speedometer  Blink med øjet

Ja, jeg har skiftet olie, luftfilter og tændrør. Ja man ved aldrig om der er snydt med speedometeret, ikke alle er ærlige, desværre  Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
#33
Ja speedometer kablet kan også være knækket i en periode Blink med øjet ,men det lyder fint at donor motoren har fået ny olie osv Grin så er den moske snart kamp klar til en Hjulby tur Blink med øjet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er en som kan svare på dem.

1. Når min scooter står i tomgang, kan jeg mærke at den tager lidt fat og gerne vil fremad, er det koblingen som er for stram/løs? og nej, der er ikke for mange omdrejninger på  Blink med øjet

2. Når jeg giver gas, dykker den i omdrejningerne, og det er lige meget om jeg holder stille og giver gas, eller jeg køre 20 - 30 - 40 km/t og så giver gas, er det luftskrugen, eller forkert dyse, det skal lige siges at jeg ved ikke så meget om motoren, ud over at den snilt køre 60 km/t, altså en del mere end min gamle motor kørte, og bruger også en del mere benzin.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar
#35
(14-06-2017, 11:50)netuse Skrev: Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er en som kan svare på dem.

1. Når min scooter står i tomgang, kan jeg mærke at den tager lidt fat og gerne vil fremad, er det koblingen som er for stram/løs? og nej, der er ikke for mange omdrejninger på  Blink med øjet

2. Når jeg giver gas, dykker den i omdrejningerne, og det er lige meget om jeg holder stille og giver gas, eller jeg køre 20 - 30 - 40 km/t og så giver gas, er det luftskrugen, eller forkert dyse, det skal lige siges at jeg ved ikke så meget om motoren, ud over at den snilt køre 60 km/t, altså en del mere end min gamle motor kørte, og bruger også en del mere benzin.

1 - Tjek om variatoren fungerer korrekt. Hvis rullerne ikke glider helt tilbage får koblingen for mange omdrejninger.
2- Dyse skal vælges i forhold til konstant hastighed ved fuld gas. Det kan være din accelerationspumpe ikke fungerer korrekt. Den skal give et lille skvæt benzin når man gasser op.

Ovenstående er bare et par bud. Der kan sagtens være andre årsager til problemerne.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#36
(14-06-2017, 18:21)Bigfoot Skrev: 1 - Tjek om variatoren fungerer korrekt. Hvis rullerne ikke glider helt tilbage får koblingen for mange omdrejninger.
2- Dyse skal vælges i forhold til konstant hastighed ved fuld gas. Det kan være din accelerationspumpe ikke fungerer korrekt. Den skal give et lille skvæt benzin når mang gasser op.

Ovenstående er bare et par bud. Der kan sagtens være andre årsager til problemerne.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Jeg satte nye ruller i igår, og den lavede det samme med de gamle ruller, men de var slidte, der er Stage6 variator og kobling som der er i.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
Svar


Forum spring: