Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kører langsomt iforhold til opsætningen, og hvordan fixer jeg det?
#1
Hejsa alle sammen Smil
Jeg har efterhånden fået en god del tun på min PGO Hot 50. Men den kører bare virkelig langsomt iforhold til opsætningen og har nogle gange besvær med at komme over 80 på speedometer (omkring 72-73 i virkeligheden).
Idag havde jeg endda besvær med at komme over 70 på speedometer (63-64 i virkeligheden).
Det højeste som jeg nogensinde har set den kører, er 77kmt.

Indstillingen er perfekt, men ved fandme ikke hvad der er i vejen. 

Min opsætning er således: 

DR Racing Evolution 70cc.
17,5mm DellOtro med 112 dyse.
Polini Original udstødning.
6G Malossi HT ruller.
Polini High Flow 30º powerluftfilter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du skal have den indstillet, 112 dyse er alt alt for meget, så enten er den piv utæt, eller også er der noget helt andet galt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Altså, med mindre dyse kører den af helvedstil. Dysen er perfekt
Svar
#4
Vi har dog fundet ud af at variatoren er ved at stå af langsomt og den ødelægger rullerne hurtigt.
Svar
#5
(21-06-2017, 20:04)Sømmetibund Skrev: Altså, med mindre dyse kører den af helvedstil. Dysen er perfekt


Så er din motor piv utæt, den skal slet ikke kunne køre med en 112 dyse.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har mange som siger at det er en meget normal dyse. 
Motoren er ikke utæt på noget møde Smil
Svar
#7
(21-06-2017, 20:08)Sømmetibund Skrev: Har mange som siger at det er en meget normal dyse. 
Motoren er ikke utæt på noget møde Smil

Så ved de ikke hvad de snakker om.


112 er på ingen måde en normal dyse, slet ikke på et tamt kit som DR.Racing, de plejer at skulle dyses i start 80'erne med standard filter, og så slut 80'erne med powerfilter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Har godt hørt om at den ikke burde være så høj, men 112 passer i min, og af hvad jeg ved, så er motoren ikke utæt. Hvordan tjekker jeg det, udover at holde for udstødning og se om den slukker?
Svar
#9
(21-06-2017, 21:59)Sømmetibund Skrev: Har godt hørt om at den ikke burde være så høj, men 112 passer i min, og af hvad jeg ved, så er motoren ikke utæt. Hvordan tjekker jeg det, udover at holde for udstødning og se om den slukker?

At holde for udstødningen kan du ikke bruge til noget som helst, den nemmeste måde er med en dåse dieselstart, og så sprøjte ved alle samlinger, dvs bund og toppakning, studs, pakdåser, samling ved blokken.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis man så putter det der dieselstart på, betyder det så at den 100% sikkert ikke vil være utæt (mere)
Svar
#11
(21-06-2017, 22:06)Sømmetibund Skrev: Hvis man så putter det der dieselstart på, betyder det så at den 100% sikkert ikke vil være utæt (mere)


Nej, men det er en fin måde at finde utætheder på, husk blot på dieselstart er yderst brandbart, og bestemt ikke noget man skal stå og sjatte med.

Når du finder utætheden, så skifter du pakninger der. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Hvordan kan man se forskel på om de er utætte eller tætte?
Svar


Forum spring: