Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål ang. ring og ledning på Super8
#1
Jeg vil sætte ringen i reserveKymco'en, men ikke montere ledningen til Cdi'en. Kan der ske noget ved det?
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg vil umiddelbart mene at du risikerer at den tager for mange omdrejninger, da den "vil mere" end de 30, og så ikke har den øvre omdrejningsbegrænser til at stoppe motoren.

En bil uden omdrejningsbegrænser vil jo også nemt kunne til at tage mange flere omdrejninger i 1. gear end i 5. gear, for eksempel.
Svar
#3
Er cdien helt uten begrensning når ledningen er fjernet eller begrenser den ved høyere omdreininger ?
Svar
#4
(23-06-2017, 20:23)rune75 Skrev: Er cdien helt uten begrensning når ledningen er fjernet eller begrenser den ved høyere omdreininger ?

Jeg tror den er helt uden begrænsning. Men er ikke sikker, da jeg ikke kender nok til 4taktere Ked af det
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#5
(23-06-2017, 20:17)Buschauffør Skrev: Jeg vil umiddelbart mene at du risikerer at den tager for mange omdrejninger, da den "vil mere" end de 30, og så ikke har den øvre omdrejningsbegrænser til at stoppe motoren.

En bil uden omdrejningsbegrænser vil jo også nemt kunne til at tage mange flere omdrejninger i 1. gear end i 5. gear, for eksempel.

Ja det dur jo ikke hvis omdrejningerne går amok med ringen i,  men uden begrænserledningen monteret. Så brænder motoren nok sammen Ked af det
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(23-06-2017, 20:41)Jps Skrev: Ja det dur jo ikke hvis omdrejningerne går amok med ringen i,  men uden begrænserledningen monteret. Så brænder motoren nok sammen Ked af det

Der er jo også andre faktorer, der afgør hvor mange omdrejninger en 4-takt-motor kan tage (ventilstørrelse, knastaksel, luftfilterkasse, udstødningssystem). Så tror ikke man skal være bange for, at den pludselig tager uendelig mange omdrejninger fordi CDI'en er uden begrænser Smil  .
Geely Grand Puma 150 '05 - 75.400 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#7
(24-06-2017, 10:57)Mortdk Skrev: Der er jo også andre faktorer, der afgør hvor mange omdrejninger en 4-takt-motor kan tage (ventilstørrelse, knastaksel, luftfilterkasse, udstødningssystem). Så tror ikke man skal være bange for, at den pludselig tager uendelig mange omdrejninger fordi CDI'en er uden begrænser Smil  .

Jeg prøver på reservescooteren. Den kan jeg bedre tåle, der sker noget med Blink med øjet.
 45 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 14.000 km 
Svar
#8
(23-06-2017, 20:41)Jps Skrev: Ja det dur jo ikke hvis omdrejningerne går amok med ringen i,  men uden begrænserledningen monteret. Så brænder motoren nok sammen Ked af det

Det er nærmere variatoren der bliver skadet af de omdrejninger, læste et sted for år tilbage at den evt. kan knække fordi rullernes pres vil sidde midt i og ikke glide ud til stop, men kan ikke huske hvor det var jeg fandt det henne... desværre.
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar


Forum spring: