Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI Popcorn
#1
Har købt en CPI Popcorn der kun kan startes med besvær og kører dårligt når det er. Tidligere ejer havde rodet en del med karburator og luft/benzin-siden generelt incl. skift af membran og div. karb . dyser byttet frem og tilbage. Han kunne ikke få den til at virke, Den havde ellers kørt fint i årevis.... ikke en hel masse (8000km på 13 år) den er fra 2004 og en euro 2 version.

Jeg tænker så tændspole, stator eller cdi-enhed. Han har ikke rodet med tændingen overhovedet og ville ikke smide penge efter det hvis det ikke virkede. Jeg har set nogen skrive om ir ved tændspolen men har ikke selv gjort noget endnu, andet end og læse lidt om det her på forummet og et par andre steder på nettet.....host....scootergalleri....host... og et par steder mere.

Af unyttig information kan jeg nævne den var ejet af en voksen der ikke har voldskruet eller på anden måde brokket det ene eller andet. Oveni ser den rigtig fin ud og ligner absolut ikke noget der er 13 år gammelt.

PS: Jeg fik den for 600,- så der er lidt og købe dele for  Blink med øjet
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg vil blot ønske tillykke med den nye/gamle!
Og så tænkte jeg lige, hvad mon en karburator koster. En, som kommer med de rigtige størrelser dysse, som ikke er gennemrodet. For hvis du ikke er vant til at pille, tænker jeg det er svært at ramme heldet.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
#3
Inden man begynder at skifte ting ud bør man fejlfinde. Startproblemer kan skyldes tre ting. Kompression, tænding og benzinblanding. Hvordan ser tændrøret ud og er der kompression på motoren?

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#4
(16-09-2017, 21:11)N.Blu Skrev: Jeg vil blot ønske tillykke med den nye/gamle!
Og så tænkte jeg lige, hvad mon en karburator koster. En, som kommer med de rigtige størrelser dysse, som ikke er gennemrodet. For hvis du ikke er vant til at pille, tænker jeg det er svært at ramme heldet.

Tak for det, jeg har pillet ved en del knallerter hen ad vejen. Også Susuki Katana og Giantco Sprint. Det kan godt være karbureringen og det skal jeg også have tjekket inden alt muligt andet.... Startede mest tråden for og høre folks input og der må gerne komme flere så man er lidt "påklædt" inden man går i gang. Som jeg skriver har jeg intet gjort endnu andet end og læse og lure lidt.
Den er købt med henblik på min ene søn på 16 der skal starte på kørekort her i efteråret (tilmeldt men ikke startet endnu)

Her er et billede af dyret lige ankommet i garagen, som det ses på billedet er der i bagrunden  hjul og andre ting og sager, det er en Apollo Orion som er total skilt ad. Lilllebrors kommende maskine, og han er i gang med kortet (15 år til November....Suk!)

Så der er lidt gang i den må i forstå.... en ting ad gangen  Grøn grin Grøn grin
[Image: IMG_20170916_101225.jpg]
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#5
(16-09-2017, 21:35)Bigfoot Skrev: Inden man begynder at skifte ting ud bør man fejlfinde. Startproblemer kan skyldes tre ting. Kompression, tænding og benzinblanding. Hvordan ser tændrøret ud og er der kompression på motoren?

Med venlig hilsen
Bigfoot

Kompressionen er fin, benzin og luft blandingen er der rodet med af sælgeren, han vidste nu nok hvad han lavede,det høres hurtigt når man snakker....Han gad den bare ikke da han gik og makkede med flere ting,. den her havde han fået "i nakken" fra hans bror i noget byttehandel med en havefræser.... Han havde så rodet med det der lå lige for og som ikke kostede alverden, da det ikke duede og han skulle til tændingssiden (kan godt koste lidt penge) gad han ikke.

Jeg tænker sådan lidt stator, cdi og tændspole der kan være træls pga alder... Og ja! fejlfinding skal der til og jeg tjekker selfølgelig  også selv karburering og alt muligt når den tid kommer  Smil
Med venlig hilsen Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: