Søg Garagen Hej Gæst! Register

"NY" hjælp til cylinder skifte
#1
Jeg kan vist lige så godt oprette min egen tråd om dette emne, da jeg støder på nye udfordringer hver gang jeg ser videos, eller læser om emnet.
Nu sad jeg lige og monterede stempelringe den anden aften, og gjorde det sammen med en grundig video. Derfor undrer følgende bemærkning meget!
"Monter ALDRIG den 3. bølgede ring - den er ikke nødvendig - den kan anvendes i nogle tilfælde hvis cylinderen er godt slidt - men det kræver meget erfaring og viden at vurdere hvornår denne er nødvendig!! (hvis den monteres alligevel risikerer man/er man sikker på at cylinderen sætter sig - den kommer da til at gå alt for stramt"

Nogen som har erfaring med den bølgede ring?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det gjelder vel bare 2t stempel. Der følger det noen ganger med en 3. tynn ring der kan plasseres under ring nr 2.



https://www.google.no/search?q=2t+piston...06yQUNWyGM:
Svar
#3
(11-11-2017, 10:07)rune75 Skrev: Det gjelder vel bare 2t stempel. Der følger det noen ganger med en 3. tynn ring der kan plasseres under ring nr 2.

Men mener du så at på min 4 t skal alle ringene monteres, også den bølgede? 
Men nu har jeg skidt motor ad, ind til cylinderen!  Men den sidder godt fast, nok fordi motor har været varm! Jeg kan ikke rokke den fri med hænderne. Hvordan ville i gå til angreb. Har jo ny cylinder!

https://www.google.no/search?q=2t+piston...06yQUNWyGM:
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
#4
Alle ringene skal på, også den bølgete.  Gi cylinderen nogen dask med en gummi hammer.
Svar
#5
(11-11-2017, 11:44)rune75 Skrev: Alle ringene skal på, også den bølgete.  Gi cylinderen nogen dask med en gummi hammer.

Ok, den skal få. Tak for hurtig svar
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har du læst denne tråd og set videoen? http://www.billig-scooter.dk/thread-21793.html

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#7
(11-11-2017, 12:57)Bigfoot Skrev: Har du læst denne tråd og set videoen? http://www.billig-scooter.dk/thread-21793.html

Med venlig hilsen
Bigfoot

Ja jeg kan også genkende denne video. + har set en masse andet!
Imidlertid er udskiftningen af cylinder og stempel overstået. Men jeg kunne ikke prøvekøre, for skal have fat i ny udstødnings pakning.
Men, scooter startede næsten straks. Kunne dog ikke høre motorens gang for larm fra udstødnings pakningen. slukkede straks, og må vente til i morgen, og se om t-hansen har en pakning liggende.

opdatering for dagen i garagen, vil jeg sige at, moter skærme tager lang tid at nå igennem. For mig som første gangs indbrud i en 4 t. ! dernæst vil jeg sige, cylinderen sad overraskende godt fast, efter alle bolte er fjernet. Måske fordi motoren har været kørt varm! Næste problem var split i stempel. Det var ikke split med sådan en bøgning til tangen, så jeg måtte finde noget småt, spids, skarpt! Tror det endte med at en lille skruetrækker fik den til at flyve ud, fandt den aldrig!
Og så tror jeg sgu der gik en lille time med at sætte split på det nye stempel, efter montering på plejlstang. Pu ha den drillede, og med alt for lidt plads.
Der efter gik samling af motor ret gelinde, og havde ca. tre forsøg, inden knast akslen sad lige!
Så, mangler altså bare den pakning for at samle færdig, altså skjolde og sæde. Skal nok melde ind, hvordan Kymcoen kører, og der kommer lidt billeder senere!

   

   

   

   

   

   
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
#8
N.Blu

Når du trykker svar, kommer teksten fra indlægget du svarer på med.
Hvis du skriver inden for samme firkant, er det ret svært at se hvad du har tilføjet og hvad du svarer på.

Vær sød at skrive UNDER firkanten, så er det MEGET nemmere at læse. Blink med øjet Smil
Svar
#9
I dag startede tilkøringen, går ud fra den skal køres til som om den var ny?
Men det er svært at være en del af trafikken og så køre for halv gas osv.
En 50 km. tur, med et par timers stop, og den klarede det udmærket, med jævn motorgang og ingen lyde af raslende værktøj, glemt i blokken  Rullende øjne !
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(12-11-2017, 19:39)N.Blu Skrev: ingen lyde af raslende værktøj, glemt i blokken  Rullende øjne !

Der var du heldig Griner . Tillykke med den vellykkede renovering. Tilkøring er vigtig med kinesermotorer og man skal være tålmodig. Jeg er dog aldrig lykkedes med det særlig godt.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#11
Ja tillykke med hovedreparationen. Vi må mødes snart så vi kan køre om kap Grin

Vh Erik.
Svar
#12
(12-11-2017, 20:19)Scooterballe Skrev: Ja tillykke med hovedreparationen. Vi må mødes snart så vi kan køre om kap Grin

Vh Erik.

Vi kan da holde øje med Onsdags vejret, angående møde, men, jeg må ikke køre kapløb mod dig! Min er jo halv kineser.?, Og hjemmelavet ? !
Måske der er andre som vil med på tanken?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Kymco Agility 50, Mvh. Niels
Svar


Forum spring: